دوشنبه 28 خرداد 1403

پس از 17 سال: الوصل قهرمان ادنوک لیگ

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
پس از 17 سال: الوصل قهرمان ادنوک لیگ

تیم فوتبال الوصل عنوان قهرمانی این فصل از رقابت‌های لیگ حرفه‌ای امارات را کسب کرد.

به گزارش ورزش سه، الوصل در فاصله دو هفته تا پایان مسابقات ادنوک لیگ، شباب الاهلی را با نتیجه 3 بر صفر شکست داد. با این پیروزی، امتیاز الوصل به 61 رسید تا با 9 امتیاز اختلاف نسبت به شباب الاهلی در صدر جدول لیگ امارات قرار بگیرد و قهرمانی خود را قطعی کند.

این تیم در دو هفته آینده برابر العین و النصر دبی قرار خواهد گرفت و این فرصت را دارد تا اختلاف امتیاز خود را با تیم دوم جدول افزایش بدهد.

این هشتمین قهرمانی الوصل در لیگ امارات متحده و اولین قهرمانی این تیم از زمان آغاز لیگ حرفه‌ای این کشور در فصل 2008-2009 است. در اولین دوره مسابقات لیگ حرفه‌ای، تیم شباب الاهلی دبی با کسب 55 امتیاز با یک امتیاز اختلاف نسبت به الجزیره عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

پس از آن تیم‌های الوحده (1)، الجزیره (3)، العین (5)، شباب الاهلی (3)، الشارجه (1) موفق شدند عنوان قهرمانی این مسابقات را به دست بیاورند تا الوصل ششمین قهرمان لیگ حرفه‌ای امارات باشد.

البته الوصل پیش از آغاز لیگ حرفه‌ای امارات نیز 7 قهرمانی کسب کرده بود و سومین تیم پرافتخار فوتبال امارات محسوب می‌شود اما از زمان آغاز ادنوک لیگ موفق به کسب عنوان نشده بود.

قهرمان‌های امارات در تمام ادوار لیگ امارات به شرح زیر هستند:

العین: 14 عنوان شباب الاهلی: 8 عنوان الوصل: 8 قهرمانی الشارجه: 6 عنوان الوحده: 4 عنوان الجزیره: 3 عنوان شباب الاهلی: 3 عنوان النصر: 3 عنوان

پس از 17 سال: الوصل قهرمان ادنوک لیگ 2