جمعه 1 تیر 1403

ایتالیا شوک زودهنگام آلبانی را جواب داد و نیمه اول را برد

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
ایتالیا شوک زودهنگام آلبانی را جواب داد و نیمه اول را برد

45 دقیقه اول نبرد تیم‌های ملی فوتبال ایتالیا و آلبانی در گروه دوم یورو 2024 با برتری آتزوری به پایان رسید.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در آخرین بازی شب دوم از مرحله گروهی رقابت‌های یورو 2024، امشب (شنبه) از ساعت 22:30 به وقت تهران در ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک شهر دورتموند، از گروه B تیم‌های ملی فوتبال ایتالیا و آلبانی برابر یکدیگر صف‌آرایی کردند که این بازی در نیمه نخست با برتری 2 بر یک ایتالیایی‌ها به پایان رسید.

تنها 23 ثانیه از آغاز بازی گذشته بود که آلبانی روی اشتباه فدریکو دی‌مارکو مدافع تیم ملی ایتالیا، توسط بایرامی به گل رسید و با ثبت سریع ترین گل تاریخ یورو شوکی زودهنگام را به آتزوری وارد کرد. پیش از این، رکورد سریع‌ترین گل به ثمر رسیده در مرحله نهایی جام ملت‌های اروپا، متعلق به دیمیتری کریچنکو بازیکن سابق تیم ملی روسیه در نبرد با یونان در رقابت‌های یورو 2004 بود که در ثانیه 67 به ثمر رسید.

اعلام ترکیب اصلی تیم‌های ملی ایتالیا و آلبانی

این شوک اما باعث نشد که آتزوری راه را گم کند و در دقیقه 11 روی یک ارسال از سمت چپ توسط لورنتزو پلگرینی، آلساندرو باستونی مدافع پیش تاخته ایتالیایی با یک ضربه سر محکم کار را به تساوی کشاند. تنها پنج دقیقه بعد، کامبک ایتالیایی‌ها کامل شد و آنها با یک حمله دیگر و شوت بیرون پای زیبای آلساندرو باستونی از نزدیکی‌های خط محوطه جریمه، گل دوم را به ثمر رساندند.

شاگردان لوچانو اسپالتی، باز هم به حملات‌شان ادامه دادند که یک بار تیر عمودی دروازه و در دو صحنه دیگر دروازه‌بان حریف مانع از گلزنی مجدد آنها شدند.