پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

پشت پرده سکوت فدراسیون فوتبال در قبال مهاجم گابنی گل‌گهر چیست؟

خبرگزاری میزان مشاهده در مرجع
پشت پرده سکوت فدراسیون فوتبال در قبال مهاجم گابنی گل‌گهر چیست؟

بی تفاوتی کمیته انضباطی به شکایت استقلال و پیکان به دردسری تازه برای فدراسیون فوتبال تبدیل شده است.

خبرگزاری میزان - باشگاه استقلال دوازده روز پیش پس از بازی برابر گل‌گهر سیرجان بابت حضور غیرقانونی بازیکن گابنی این تیم مقابل آن‌ها به کمیته انضباطی شکایت کرد و خواستار بررسی فوری این اتفاق از سوی رکن قضایی فدراسیون فوتبال شد.

پس از استقلال، مدیران باشگاه پیکان نیز به واسطه حضور این بازیکن در ترکیب تیم گل‌گهر شکایت نامه مشابهی به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ارسال کردند تا اعتراض‌ها به حضور این بازیکن تشدید شود.

اما مسئولان کمیته انضباطی هیچ واکنشی به این ماجرا نشان ندادند تا سرپرست باشگاه استقلال در مصاحبه‌ای با کانال رسمی باشگاه استقلال انتقادات تندی را به مدیران کمیته انضباطی مطرح کند و آن‌ها را بابت بی‌تفاوتی به شکایت باشگاه استقلال سرزنش کند.

مصاحبه بیژن طاهری با واکنش تند سرپرست گل‌گهر رو به رو شد به شکلی که وی با به کار بردن ادبیات عجیبی ادعا کرد باشگاه استقلال باید به دلیل عدم تمکین به قانون در فصول گذشته به لیگ‌های پائین‌تر سقوط می‌کرد، اما با لاپوشانی مسئولان فدراسیون این اتفاق رخ نداد. حیدر افسری در گفت‌وگو با رسانه رسمی باشگاه گل‌گهر با لحنی عجیب مدیران استقلال را به گدایی امتیاز متهم کرد تا تنش میان این دو باشگاه اوج گیرد.

همانطور که انتظار می‌رفت، هواداران استقلال واکنش بسیار تندی به صحبت‌های سرپرست باشگاه گل‌گهر نشان دادند و با اشاره به ریخت و پاش‌های این باشگاه صنعتی در نقل و انتقالات خواستار شفاف‌سازی دستگاه‌های نظارتی در خصوص چگونگی ورود بازیکن گابنی به این تیم شدند تا پشت پرده ریخت و پاش‌های این تیم صنعتی وابسته به دولت عیان شود.

با افرایش تنش‌ها بر سر حضور بازیکن گابنی گل‌گهر سیرجان برخی افراد نزدیک به باشگاه سپاهان نیز از شکایت این باشگاه از گل‌گهر به همین علت خبر دادند، اما نکته بحث برانگیز اینجاست چرا ارکان قضایی فدراسیون فوتبال در این مقطع هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند، در حالی که اگر آن‌ها به موقع به شکایت‌های مطرح شده رسیدگی می‌کردند چنین اتفاقاتی رقم نمی‌خورد، اما اهمال آن‌ها در این ماجرا و بی‌تفاوتی نسبت به شکایات باشگاه استقلال و پیکان باعث افزایش اختلاف‌ها شد.

بی‌شک اگر روند بی‌تفاوتی کمیته انضباطی نسبت به این ماجرا تداوم یابد تنش در خصوص بازیکن گابنی گل‌گهر بیشتر خواهد شد و رقابت‌های لیگ برتر تحت تاثیر این اتفاق قرار خواهد گرفت.