چهارشنبه 18 مهر 1403

پلیس با موتور سیکلت سنگین توقیفی چه می‌کند؟

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
پلیس با موتور سیکلت سنگین توقیفی چه می‌کند؟

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از عاقبت موتور سیکلت های سنگین توقیفی گفت.

- اخبار اجتماعی -

سردار محمدحسین حمیدی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه "پلیس با موتور سیکلت سنگین توقیفی چه می‌کند" اظهار کرد: پلیس به صورت شبانه‌روز و حتی در روزهای تعطیل بزرگراه‌های شهر را رصد می‌کند تا در صورت مشاهده موتور سیکلت های سنگین با آنها طبق قانون برخورد کند.

وی افزود: برخی از اقدامات پلیس در مواجه با موتورسیکلت سواران ایجابی (رفتارهای تشویقی و فرهنگی) و برخی دیگر سلبی (توقیف، جریمه و...) است؛ برخورد با موتورسیکلت های سنگین جزو برخوردهای سلبی پلیس به حساب می‌آید.

رئیس پلس راهور به چرایی برخورد سلبی پلیس با موتور سیکلت های سنگین اشاره کرد و گفت: اکثر افرادی که موتور سیکلت سنگین دارند مدارک قانونی ورود به کشور ندارند و این موتورها جزو کالای قاچاق به حساب می‌آید.

چطور گواهینامه موتور سیکلت بگیریم؟

حمیدی خاطرنشان کرد: به همین دلیل است که موتور سیکلت های سنگینی که توسط پلیس توقیف می‌شوند به پارکینگ منتقل می‌شوند تا مدارک آنها بررسی شود؛ به دلیل اینکه اغلب این موتور سیکلت های سنگین فاقد مدارک قانونی ورود به کشور هستند باید آن موتور سیکلت در پارکینگ بماند تا فرسوده شود.

وی گفت: البته در برخی از موارد پلیس با کسب اجازه از مرجع قضایی از این موتور سیکلت های سنگین برای انجام ماموریت‌ها استفاده می‌کنند؛ یعنی موتور سیکلت های سنگین توقیفی در نهایت در اختیار پلیس قرار می‌گیرد.

به گزارش تسنیم، موتور سیکلت هایی که حجمی بالای 300 سی‌سی دارند را موتور سنگین می‌گویند. به طور کلی در ایران موتورهایی که حجم آن‌ها بیشتر از 250 سی‌سی باشد نمی‌تواند در خیابان‌ها تردد کنند.