سه‌شنبه 28 فروردین 1403

پناهی: شرایط انتخابات باید عادلانه و برای همه یکسان باشد / شائبه چیدمان وجود دارد

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
پناهی: شرایط انتخابات باید عادلانه و برای همه یکسان باشد / شائبه چیدمان وجود دارد

سیدعباس احمدپناهی یکی از نامزد‌های ریاست فدراسیون که در گذشته سابقه ریاست این فدراسیون را دارد در گفتگو با خبرگزاری دانشجو در خصوص شائبه‌های به وجود آمده در خصوص برگزاری مجمع این انتخابات و تکرار رای گیری کمیسیون‌های کاراته، اظهار داشت:‌ای کاش فدراسیون همان ابتدا قانونمند پیش می‌رفت تا این اتفاق هزینه‌بر نبوده و زمان از بین نرود. وی افزود: هرچند رای گیری روز چهارشنبه هفته جاری تکرار...

سیدعباس احمدپناهی یکی از نامزد‌های ریاست فدراسیون که در گذشته سابقه ریاست این فدراسیون را دارد در گفتگو با خبرگزاری دانشجو در خصوص شائبه‌های به وجود آمده در خصوص برگزاری مجمع این انتخابات و تکرار رای گیری کمیسیون‌های کاراته، اظهار داشت:‌ای کاش فدراسیون همان ابتدا قانونمند پیش می‌رفت تا این اتفاق هزینه‌بر نبوده و زمان از بین نرود.

وی افزود: هرچند رای گیری روز چهارشنبه هفته جاری تکرار می‌شود، اما اصل کار هنوز دارای مشکل است. باید ببینیم چه افرادی در کمیسیون‌ها نامزد هستند و چه افرادی رای می‌دهند و طبق آئین‌نامه پیش برویم. مدارک می‌بایست به دقت ارزیابی شود تا دوباره مشکلی ایجاد نگردد. آئین نامه می‌گوید تکلیف کمیسیون‌ها باید 40 روز قبل از مجمع مشخص شود، درحالی‌که زمان مجمع 16 اسفند است و فاصله کمتر از چهل روز خواهد بود. بهتر است مسئولان وزارت ورزش ورود کرده و تکلیف را مشخص کنند.

پناهی تصریح کرد: هنوز صلاحیت نامزد‌ها به صورت دقیق و کامل مشخص نشده است و دبیر مجمع می‌بایست شفاف‌سازی کند. در هر فدراسیونی که شخص رئیس در بین نامزد‌ها باشد، شائبه چیدمان ایجاد خواهد شد. بهتر است دوره چهار ساله تمام شود و سپس سرپرست گذاشته شده تا شرایط برای همه نامزد‌ها یکسان باشد.

رئیس اسبق فدراسیون کاراته توضیح داد: وقتی رئیس خودش نامزد بوده و تا زمان مجمع در پست خود بماند، قطعا از امکانات و فرصت‌های خاصی برخوردار است. این یعنی شرایط برای همه یکسان نیست و تضاد منافع خواهد بود. حرفم این است که باید عدالت برقرار شود.

وی گفت: اینگونه برگزاری خلاف قانون اساسی و سلامت نظام اداری است. وقتی انتخابات خلاف مقرارات باشد هر نامزدی حق پیگیری دارد و قطعا اگر شرایط قانونی و برای همه یکسان نباشد، با حضور در مراجع مربوط اعتراض خواهیم کرد.

پناهی گفت: وقتی شرایط مساوی باشد، مجمع به هر فردی رای داد باید همه بپذیریم و به او کمک کنیم تا کاراته دچار مشکل نشود. اکنون کاراته ما جایگاه قبلی خود را از نظر فنی و کرسی‌های بین‌المللی و بسیاری از موارد از دست داده و باید از پتانسیل‌های موجود بهره ببریم.

انتهای پیام /