پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

پناه بردن دانش آموزان لنده ای به کوهستان برای رسیدن به چندمگابایت اینترنت!+ تصاویر

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
پناه بردن دانش آموزان لنده ای به کوهستان برای رسیدن به چندمگابایت اینترنت!+ تصاویر

نبود اینترنت در روستاها و مناطق عشایری استان کهگیلویه وبویراحمد در آستانه مهر و بازگشایی مدارس باعث سردرگمی دانش آموزی شده که باید در بحبوحه کرونا باز هم به صورت مجازی به تحصیل بپردازند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس، کهگیلویه وبویراحمد از جمله استان های کوهستانی زاگرس است که به واسطه موقعیت جغرافیایی و کوهستانی بودنش ارائه برخی خدمات را در روستاها و مناطق عشایری نشین با سختی های زیادی همراه کرده است.

پوشش شبکه های ارتباطی و تلفن همراه و اینترنت در بسیاری از روستاها سخت و دشوار است به طوری که برخی روستاها هنوز دسترسی کاملی به شبکه های تلفن همراه ندارند و در بسیاری از روزها از این معضل و مشکل رنج می برند.

با شیوع بیماری منحوس کرونا و ضرورت استفاده بیش از پیش از اینترنت در روستاها و مناطق عشایری اهمیت این موضوع و نیاز روز دانش آموزان نیز چندین برابر شده اما متاسفانه به دلیل نبود زیرساخت های لازم در روستاها عملا این مطالبه مهم مردمی زمین مانده است.

لوداب، مارگون، لنده، بهمئی و حتی قسمت هایی از بویراحمد و روستاهای اقماری آن امروز از نداشتن اینترنت نالان هستند و دانش آموزان آن برای پی بردن به مطالبات خود در فضای مجازی حتی ساعت ها راه می روند تا به کوهستان برسند و به اینترنت دستیابی داشته باشند.

هرچند که به گفته برخی از مسئوولان امروز آنان در پی از بین بردن این معضلات هستند و می گوشند تا این مشکلات مهم در دنیای امروزی فناوری سامان ببخشند، اما همچنان در بسیاری از روستاهای استان از جمله شیتاب در شهرستان لنده این موضوع موج می زند.

این دانش آموزان مناطق محروم از جمله دانش آموزانی هستند که به سختی و در شرایط کرونایی سال تحصیلی جدید را آغاز خواهند کرد.

پایین بودن سرعت اینترنت در این مناطق باعث شده است که هر روز برخی از این دانش آموزان حدود 2 کیلومتر یا بیشتر راه را طی کنند تا به کوه و قله ای برسند که در آن جا بتوانند از اینترنت برای شرکت در کلاس استفاده کنند.

باتوجه به مشکلات ارتباطی در مناطق عشایری و روستایی مختلف استان امیدواریم شرکت مخابرات استان نسبت به فراهم کردن زیرساخت های لازم در مناطق مختلف استان که دارای مشکلات ارتباطی و اینترنتی هستند برنامه ریزی مدون و دقیقی برای رفع مشکلات دانش آموزان در شروع سال تحصیلی داشته باشد.

خبرنگار: اسماعیل میری

انتهای پیام /