شنبه 29 اردیبهشت 1403

پنجاه و ششمین نشست معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها برگزار شد

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
پنجاه و ششمین نشست معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها برگزار شد

به گزارش سرویس علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، پنجاه و ششمین نشست معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور با موضوع «برنامه‌های اجرایی تحقق فرمان مقام معظم رهبری در سال تولید، دانش‌بنیان، اشتغال آفرین» با حضور محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم و جمعی از معاونین پژوهشی و فناوری در محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد.

در ابتدای این نشست علی خیرالدین معاون نوآوری و فناوری وزارت علوم به تشریح برنامه‌های پیشروی این معاونت در تحقق فرمان سال 1401 از جمله تاسیس کارخانه فناوری و نوآوری، پردیس‌های علم و فناوری مشترک مابین دانشگاه و پارک علم و فناوری، تور ملی فناوری، تدوین سند نظام ملی نوآوری، طرح ملی ترویج کارآفرینی در دانشگاه‌ها، طرح تانا (توسعه اکوسیستم نوآوری استان‌ها) و... پرداخت.

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم در نشست معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور با اشاره به 5 اولویت اصلی وزارت علوم گفت: اولین اولویت وزارت علوم؛ تحقیقات و فناوری در این برهه مرجعیت علمی و دیپلماسی در کشور است. یعنی دانشگاه های ما به عنوان مرجع شناخته شوند و اساتید و دانشجویانمان در عرصه های بین المللی مشارکت داشته باشند.

وی افزود: اولویت دوم آموزش و پژوهش هدفمند است. اولویت بعدی نوآوری فرهنگی و فرهنگ نوآوری است. اولویت پنجم نیز تولید و خلق ثروت از دانش است‌. ما تمام تلاشمان را می کنیم که این 5 اولویت به خوبی اجرا شود.

وزیر علوم در ادامه گفت: فعالیت معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه ها باید ترقیبی و تشویقی باشد‌. تمام امکانات دانشگاه‌ها باید در خدمت آموزش و پژوهش باشد.

همچنین در انتهای نشست معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، مراکز و موسسات آموزش عالی، دو نشست تخصصی به منظور تشریح برنامه‌های معاونت فناوری و نوآوری و معاونت پژوهشی در تحقق فرمان سال 1401 برگزار شد.

در این بخش امید رضایی‌فر مدیرکل پشتیبانی امور فناوری و نوآوری معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم درخصوص سامانه نظام ایده‌ها و نیازها (نان)، بهنام طالبی سرپرست دفتر سیاست‌گذاری، برنامه ریزی و توسعه فناوری وزارت علوم درخصوص گرنت فناوری و برنانه ملی ترویج کارآفرینی در دانشگاه‌ها و صفدری رنجبر مشاور معاون فناوری و نوآوری وزارت عتف درخصوص نظام ملی نوآوری و برنامه تانا سخنرانی کردند.

انتهای پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید نشست معاونان پژوهش و فناوری سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران معاونت نوآوری و فناوری این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است