سه‌شنبه 24 مهر 1403

پنجمین کشتی حامل برنج در بندر بوشهر پهلو میگیرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
پنجمین کشتی حامل برنج در بندر بوشهر پهلو میگیرد

بوشهر - ایرنا - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر گفت: بزودی پنجمین کشتی حامل کالای برنج در بندر بوشهر پهلو می‌گیرد تا بدین ترتیب میزان برنجهای تحویلی در قالب کالاسی اساسی به 57 هزار تن افزایش پیدا کند.

سیدمحمد هاشمی روز پنجشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان بوشهر افزود: میزان برنج و شکر ذخیره انبارهای اداره کل غله و خدمات بازرگانی به ترتیب 2 و یکهزار تن است و توزیع این اقلام از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر همچنان ادامه دارد.

وی در ارتباط با وضعیت برداشت گندم در استان بوشهر نیز گفت: در این استان 12 انبار شامل 5 انبار اداره کل غله و 7 انبار مباشر تعاون روستایی در تحویل‌گیری گندم‌های برداشتی کشاورزان به صورت خرید تضمینی فعالیت می‌کنند.

هاشمی ادامه داد: پیش‌بینی خرید 108 هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر شده بود که تاکنون 114 هزار تن گندم خریداری و تحویل انبارهای ذخیره شده است.

وی گفت: از 114 هزار تن گندم خریداری شده از کشاورزان مبلغ 260 میلیارد تومان بابت خرید 104 هزار تن آن به حساب کشاورزان واریز شده و هزینه خرید 14 هزار تن دیگر بزودی پرداخت می‌شود.

هاشمی یادآورشد: 100 هزار تن از گندم‌های خریداری شده به صورت مستقیم به انبارهای پنج گانه اداره غله و 14 هزار تن دیگر نیز از طریق انبارهای مباشر تحویل شده است.

*س_برچسب‌ها_س*