پنج‌شنبه 19 مهر 1403

پنج پایگاه در حاشیه شهرهای قزوین خدمات اجتماعی ارایه می‌کنند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
پنج پایگاه در حاشیه شهرهای قزوین خدمات اجتماعی ارایه می‌کنند

قزوین - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: پنج پایگاه با مدیریت و نظارت این سازمان در سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه شهرهای استان به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی، خدمات متنوعی را به جامعه هدف ارایه می‌کنند.

علیرضا وارثی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این پایگاه‌ها در قزوین، الوند، اقبالیه، مهرگان و تاکستان مستقر شده و به جامعه هدف خود در قالب‌های مختلف خدمات‌رسانی می‌کنند.

وارثی افزود: افراد در معرض آسیب یا آسیب دیده اجتماعی شامل زنان و دختران، زوج‌های متقاضی طلاق، افراد فاقد مهارت‌های زندگی، کودکان خیابانی، کودکان آزار دیده، کودکان بد سرپرست، کودکان بی سرپرست، کودکان بازمانده از تحصیل، فرزندان طلاق، کودکان دارای والدین معتاد و کودکان زیر 6 سال از عمده افراد جامعه هدف این پایگاه‌ها هستند.

وی تاکید کرد: هدف اصلی از تاسیس پایگاه‌های خدمات اجتماعی در مناطق حاشیه‌ای، توانمندسازی ساکنان این سکونتگاه‌ها و کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در این مناطق است.

وارثی خاطرنشان کرد: طرح گسترش خدمات اجتماعی در مناطق محروم از برنامه‌های حایز اهمیت و دارای اولویت در سال جاری بوده که قرار است با همکاری دستگاه‌ها مربوط تدوین و اجرایی شود.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین یادآور شد: آگاه‌سازی گروه‌های هدف برای شناخت نیازها و مشکلات اجتماعی در کنار برخورداری آنها از منابع موجود در دستور کار سازمان قرار دارد و برنامه‌ها و طرح‌های مناسب در این زمینه در دست اجرا است.

استان قزوین دارای بیش از 14 منطقه حاشیه‌ای است.

*س_برچسب‌ها_س*