شنبه 9 تیر 1403

پورمحمدی: کشور برای برگزاری انتخابات بسیج شد

وب‌گاه الف مشاهده در مرجع
پورمحمدی: کشور برای برگزاری انتخابات بسیج شد

نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: نظام و رهبر معظم انقلاب بر حقوق قانونی مردم تاکید داشتند، اینکه انتخابات سر موعد مقرر در 50 روز باید برگزار شود و کشور برای برگزاری انتخابات بسیج شد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شامگاه پنجشنبه -6 تیرماه - در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری گفت: اگر برای انتخابات نیاییم آیا اتفاق خوبی می‌افتد، اجازه ندهید دیگران بر احساسات، عواطف، افکار ما تسلط پیدا کنند، با حسن ظن و اعتماد با توکل بر خدا در انتخابات شرکت کنید.

فضای اجتماعی باید اشباع شود پورمحمدی درباره دیدار با کنشگران فضای مجازی، گفت: افراد از گروه‌های مختلف حاضر شدند و حتی برخی اعلام کردند که به او رای نمی‌دهیم، اما جلسه برای آنها خیلی جذاب بود.

نامزد چهاردهمین دوره ریاست جمهوری افزود: باید فضای اجتماعی را اشباع کنیم، آگاهی عمومی را بالا ببریم و اجازه دهیم گفت‌وگوهای جدی بین دوستان و مخالفان انجام شود.

وی درباره عدم سفرهای استانی با خنده گفت: دوستان من از قبل آماده بودند و زنبیل‌های خود را از 15 تا 20 سال پیش گذاشته بودند، برخی دوره‌های قبل نامزد بودند و به تازگی برخی در مجلس شورای اسلامی نامزد بودند و همه شرایط فراهم بود.

پورمحمدی تصریح کرد: حادثه شهادت آیت الله رئیسی غیرمترقبه بود، همه غافلگیر شدم؛ حس کردم وظیفه دارم در این مرحله حاضر شوم و آمادگی قبلی نداشتم، اما 30 برنامه برای استان‌ها آماده کردم، اما گفتند دیر شده و پخش هم نشد.

انتخابات یعنی همبستگی و اقتدار ملی پورمحمدی اظهارداشت: من ابتدا می‌خواهم به ملت ایران بگویم، نظام به خصوص رهبر معظم انقلاب تاکید داشتند که حقوق مردم استیفا شود، انتخابات حق مردم است، تعیین رئیس جمهور، تعیین مدیرعالی باید سر وقت و طبق قانون انجام شود و تاکید داشتند طی 50 روز انتخابات انجام شود و این نکته مهمی است.

وی افزود: دست‌اندرکاران هم خیلی زحمت کشیدند و من هم زمانی وزیر کشور بودم و می‌دانم چه کار سنگینی است و این ایام دیدیم که رسانه‌ها چه‌قدر تلاش می‌کنند و من صمیمانه تشکر می‌کنم

نامزد ریاست جمهوری خطاب به مردم گفت: جدا از اینکه به چه کسی رای می دهید مشارکت شما و حضور شما در انتخابات مهم است. انتخابات یعنی همبستگی ملی، اقتدار ملی، یعنی ما آمده‌ایم سرنوشت خود را خودمان انتخاب کنیم و به دیگران اجازه ندهیم در امور کشور دخالت کنند.

مشارکت بالا به رفع تحریم و حل مشکلات کمک می‌کند پورمحمدی تاکید کرد: اگر مشارکت بالا رفت در مقابل دشمنان، تحریم‌ها، تهدیدها با قوت بیشتری مشکلات را حل کنیم و رئیس جمهوری که با رای بیشتر رای می آورد می‌تواند راحت‌تر مشکلات مردم را برطرف کند.

پورمحمدی اظهارداشت: برخی می‌گویند حضور ما چه تاثیری دارد، سوال من این است اگر حاضر نشویم چه اتفاقی می‌افتد؟ و می‌توانید به نامزدی که به نظر شما نزدیک است و انتخاب کنید و اجازه ندهیم دیگران بر افکار، احساسات و عقاید ما تسلط کنند.

وی بیان کرد: روز انتخابات برای سرنوشت ما بسیار تعیین کننده است و با احساس مسئولیت و توکل بر خدا و حسن ظن بر اینکه این انتخابات برکات زیادی برای کشور دارد شرکت کنیم.

این گزارش در حال تکمیل است...