یک‌شنبه 15 مهر 1403

پوشش 90 درصدی هزینه درمان ناباروری در کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
پوشش 90 درصدی هزینه درمان ناباروری در کهگیلویه و بویراحمد

دهراب‌پور گفت: در راستای افزایش جمعیت زمینه پرداخت هزینه خدمات ناباروری زوجین از سوی بیمه سلامت در استان فراهم شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کیان دهراب‌پور، مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با صبح زاگرس گفت: بیمارستان بی بی حکیمه (س) گچساران، مهمترین مرکز درمان ناباروری در کهگیلویه وبویراحمد به شمار می رود که از سال ها قبل نیز خدمات ارزشمندی به مردمان استان، استان های همجوار و... داده است.

وی افزود: بنابراین یکی از دغدغه‌های مهم زوج‌های نابارور نیز هزینه های زیادی است که بردوش خانواده ها برای تحقق این امر تحمیل می شود که به خاطر این هزینه های بالا هم رویکرد زوج ها برای فرزندآوری هم خیلی ضعیف بود.

دهراب پور ادامه داد: با این وجود سازمان بیمه سلامت در سطح ملی، اداره کل بیمه سلامت در استان و به تبع نیز اداره بیمه سلامت گچساران، تسهیلات ویژه‌ای را برای زوج های نابارور در نظر گرفته و ارائه می دهد.

مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در گذشته هزینه های این اقدام (درمان ناباروری) بسیار بالا بود که الحمدالله دولت خدمتگزار در این خصوص نیز پای کار آمده است و تسهیلاتی را درنظر گرفته است که به تبع رویکرد مردم به سمت بچه‌دارشدن نیز بیشتر شود.

وی بیان کرد: اما خدماتی که در حال حاضر به زوج‌های نابارور ارائه می دهیم، اینکه می توانند تا سه بار از تسهیلات تخفیفی 90 درصد استفاده کنند که تقریبا همه فرایندهای باروری شامل این 90درصد می شوند به طور مثال عمل "آی وی اف"، داروها، ویزیت‌ها و... شامل این مقدار تخفیف می شود که براین اساس هم هزینه بسیار کمی بر عهده زوج نابارور خواهد بود.

دهراب پور در ادامه گفت: به عنوان خدمتگزاران مردم استان در اداره کل بیمه سلامت این نوید را به هم استانی ها و شهروندان گچسارانی می دهیم که زوج های نابارور به بهترین شکل ممکن از این تسهیلات بهره ببرند و ان شاءالله نعمت بچه‌دار شدن هم شامل این خانواده ها بشوند و ما هم وظیفه داریم این تسهیلات و تخفیفات را به نو شایسته به زوج های نابارور ارائه بدهیم. انتهای پیام /