یک‌شنبه 6 آبان 1403

پولدار هم باشید باید بدهی‌تان را بدهید / 6 باشگاه عربستانی محروم از نقل و انتقالات

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
پولدار هم باشید باید بدهی‌تان را بدهید / 6 باشگاه عربستانی محروم از نقل و انتقالات

با اعلام فهرست جدید فیفا از باشگاه‌هایی که از ثبت بازیکن جدید محروم هستند نام 6 باشگاه عربستانی هم در این فهرست دیده می‌شود.

به گزارش "ورزش سه"، فیفا دیتابیس جدیدی منتشر کرده که فهرست کلیه باشگاه‌هایی که در سراسر دنیا از ثبت بازیکن جدید محروم هستند را شامل می‌شود. در این فهرست برای مثال نام 6 باشگاه عربستانی، پنج باشگاه در لیگ دسته برتر آرژانتین و تعدادی از باشگاه‌های بزرگ قاره آفریقا دیده می‌شود.

برای مثال باید به باشگاه‌هایی مثل سن‌لورنزوی آرژانتین، وداد مراکش و تی‌پی مازمبه از کنگو اشاره کرد که از سال 2010 سابقه قهرمانی در رقابت‌های قاره‌ای را داشته و در جام باشگاه‌های جهان بازی کرده‌اند.

طبق قانون در صورتی که یک باشگاه قوانین نقل و انتقالات را نقض کند فیفا می‌تواند آن را به مدت 2 یا 3 پنجره از فعالیت در بازار منع کند. یکی دیگر از موارد قابل مجازات توسط فیفا پرداخت نکردن بدهی‌های نقل و انتقالاتی به بازیکنان و دیگر باشگاه‌ها است. در برخی موارد اگر باشگاه محروم شده بدهی‌اش را بپردازد محرومیتش برداشته خواهد شد. سال گذشته باشگاه النصر که کریستیانو رونالدو را به خدمت گرفته بود با چنین محرومیتی مواجه بود ولی با پرداخت بدهی‌اش به باشگاه لستر از محرومیت رهایی یافت.

البته باشگاه‌هایی که از ثبت بازیکنان جدید محروم شده‌اند می‌توانند بازیکن خریداری کنند اما توان استفاده از آنها در مسابقات را نخواهند داشت. تنها بعد از برداشته شدن محرومیت و ثبت بازیکنها در فدراسیونهای مربوطه است که بازیکنان جدید می‌توانند به میدان بروند.

در یک دهه گذشته شاهد بودیم که برخی باشگاه‌های بزرگ دنیای فوتبال از طرف فیفا با محرومیت نقل و انتقالاتی مواجه شدند که از جمله آنها می‌توان به بارسلونا، رئال مادرید و اتلتیکو مادرید اشاره کرد. در موردی دیگر چلسی در سال 2019 به مدت یک پنجره از فعالیت در بازار نقل و انتقالات محروم شد و منچسترسیتی در همان سال با پرداخت جریمه‌ای 430 هزار دلاری به فیفا از محرومیت گریخت.

پولدار هم باشید باید بدهی‌تان را بدهید / 6 باشگاه عربستانی محروم از نقل و انتقالات 2