یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

پیاده‌سازی عدالت آموزشی اولویت ما است

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در خصوص مهمترین اولویت‌های خود جهت ایجاد تحول در سطح این وزارت‌خانه اظهار کرد: اقدامات بنده در این خصوص از همان لحظه‌ای که در قامت وزیر آموزش و پرورش شروع به خدمت کرده‌ام، شروع شده است؛ اولویت ما در وزارت آموزش‌و‌پرورش اجرای سند تحول، تحول در برنامه‌های درسی و تربیت معلمان باکیفیت است.

وی همچنین در رابطه با برنامه خود در خصوص پیاده‌سازی عدالت آموزشی در سطح مدارس ضمن اشاره به اینکه عدالت آموزشی در جاهای مختلف مفهوم متفاوتی دارد، بیان کرد: اولین اقدام در این خصوص تقویت مدارس عشایری، روستامرکزی و شبانه‌روزی، دومین اقدام کاهش تراکم در مدارس، سومین اقدام به کارگیری معلمان باکیفیت در همه مدارس و چهارمین اقدام برخوردار کردن همه مدارس از تجهیزات و امکانات آموزشی است.

وزیر آموزش و پرورش در پایان در پاسخ به این سؤال که آیا با تیم جدیدی به کار خود ادامه می‌دهد، گفت: هر نیرویی از تیم وزیر قبلی را که خوب کار کند در تیم وزارت آموزش و پرورش حفظ خواهیم کرد.

موضوع عدالت آموزشی یکی از بحث‌انگیزترین و پربسامدترین مسائل حوزه آموزش کشور در بین عوام و خواص در دهه اخیر است و در این خصوص کارشناسان بسیاری معتقدند از مهمترین مسائل در این حیطه عدم فرصت برابر علمی، آموزشی و پرورشی برای دانش‌آموزان در سطح کشور می‌باشد.

این در صورتیست که مطابق قوانین بالادستی اعم از اصل 30 قانون اساسی، سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش و قوانین چهارم و پنجم توسعه، مسوؤلان به انجام امورات مهمی مکلف شده‌اند؛ لازم به ذکر است این مسأله تا حدی اهمیت پیدا کرده که در مواقع متعددی به بیانات و تاکیدات مقام معظم رهبری نیز راه پیدا کرده و ایشان در این خصوص فرامین مهمی را مطرح کرده‌اند./ فارس