چهارشنبه 18 مهر 1403

پیام تسلیت مدیرکل هنرهای تجسمی در پی درگذشت حبیب آیت‌اللهی

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
پیام تسلیت مدیرکل هنرهای تجسمی در پی درگذشت حبیب آیت‌اللهی

در پی درگذشت استاد حبیب آیت‌اللهی، هنرمند و پژوهشگر شناخته‌شده عرصه هنرهای تجسمی، محمد خراسانی‌زاده، مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران، پیام تسلیتی را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، متن این پیام بدین شرح است: "کُلُ مَن عَلیها فان و یبقَی وَجهُ رَبِک ذوالجلالِ والاکرام

درگذشت استاد فاضل و فرهیخته عرصه هنرهای تجسمی و عضو پیوسته فرهنگستان هنر، زنده‌یاد حبیب آیت‌اللهی موجب تاسف و تالم خاطر خیل انبوهی از اصحاب فرهنگ، هنر و اندیشه گردید.

زنده‌یاد آیت‌اللهی، سال‌های متمادی از عمر پربار خویش را به آموزش، پژوهش و خلق آثار ارزشمند هنری در شاخه‌های گوناگون هنرهای تجسمی ازجمله نقاشی معطوف ساخت و در این مسیر، میراث گران‌سنگ و ماندگاری را به یادگار گذاشت که تا همیشه الهام‌بخش پویندگان وادی هنر خواهد بود.

بی‌تردید، فقدان این استاد گرانقدر که حق بزرگی به گردن نسل‌های گوناگون هنرمندان تجسمی به‌ویژه طیف دانشگاهی این عرصه داشت، ضایعه‌ای بزرگ و اندوه‌بار است که التیام آن جز با رضایت بر مشیت الهی ممکن نخواهد بود.

اینجانب ضمن عرض تسلیت و تعزیت به خانواده ارجمند آیت‌اللهی، جامعه هنرهای تجسمی کشور، به‌ویژه یاران گرامی ایشان در فرهنگستان هنر و همکارانم در دانشکده هنر دانشگاه شاهد، از پیشگاه خداوند منان برای آن فقید سعید، رحمت و غفران واسعه و برای تمامی سوگواران معزز، اجر و شکیبایی مسئلت می‌نمایم."

245245

کد خبر 1968853