سه‌شنبه 3 مهر 1403

پیام تسلیت وزیر علوم برای درگذشت رئیس اسبق دانشگاه گیلان

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
پیام تسلیت وزیر علوم برای درگذشت رئیس اسبق دانشگاه گیلان

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور پیامی درگذشت علی اصغر ورسه‌ای، رئیس اسبق دانشگاه‌های گیلان و امام خمینی (ره) را تسلیت گفت.

- اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور پیامی درگذشت علی اصغر ورسه‌ای، رئیس اسبق دانشگاه‌های گیلان و امام خمینی (ره) را تسلیت گفت.

پیام وزیر علوم به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید

در متن پیام وزیر علوم آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم انالله و انا الیه راجعون

سوگمندانه امروز اطلاع یافتم که دکتر علی اصغر ورسه‌ای، استاد برجسته و فرهیخته دانشگاه گیلان که ریاست دانشگاه گیلان و دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) را در کارنامه خود دارد به سوی آسمان پر گشوده و به آغوش معبودش بازگشته است.

این استاد وارسته، افزون بر تربیت صد‌ها دانشجوی شایسته و نگارش آثار ارزشمند و ماندگار، از بیانی نافذ و کلامی اثرگذار بهره‌مند بود و این ویژگی‌ها را با فروتنی، ساده‌زیستی، ادب و اخلاق شایسته، زینت بخشیده و از همین رهگذر یاد و نام خود را در تاریخ نام آوران ایران جاودان ساخته است.

اکنون با تسلیم در برابر رضای الهی و با ابراز تأثر و تأسف عمیق از این ضایعه جبران‌ناپذیر، مراتب تسلیت و تعزیت خود و همکارانم در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و جامعه دانشگاهی را به خانواده داغدار و همکاران، دانشجویان و دوست‌داران ایشان اعلام داشته و از درگاه حضرت حق، آمرزش و آرامش ابدی برای آن روان‌شاد، و صبر و شکیبایی برای خانواده و بازماندگان ارجمندش خواستارم».

حسین سیمایی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری

به گزارش تسنیم، علی اصغر ورسه‌ای استاد ریاضی و رئیس اسبق دانشگاه گیلان در سن 73 سالگی یکشنبه (اول مهر) درگذشت. وی دانش‌آموخته دکترای تخصصی ریاضی - نظریه احتمال از دانشگاه منچستر انگلستان، به مدت 7 سال از 1367 تا 1374 رئیس دانشگاه گیلان بود. همچنین ریاست دانشگاه بین المللی امام خمینی و ریاست دانشگاه پیام نور گیلان از دیگر سوابق کاری اوست.