شنبه 29 اردیبهشت 1403

پیام مهم کادر فنی برای استقلالی ها / دربی تمام شد، به مبارزه ادامه می دهیم

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
پیام مهم کادر فنی برای استقلالی ها / دربی تمام شد، به مبارزه ادامه می دهیم

استقلال بعد از 24 ساعت استراحت در دربی از دیروز تمرینات خود را به منظور دیدار با پارس جنوبی در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی آغاز کرد.

به گزارش "ورزش سه"، مصاف پارس جنوبی - استقلال از مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی شنبه آینده در استادیوم تختی جم برگزار می شود. در مسابقه ای که روی نیمکت حریف امید رضا روانخواه را خواهیم دید. مربی ای که سال های سال در استقلال بازی کرد و ابتدای فصل هم یکی از گزینه های حضور در کادر فنی تیم آبی بود که در نهایت قرعه به خسرو حیدری رسید.

جدیت کادر فنی تیم استقلال در تمرین دیروز نشانگر این موضوع مهم است که دربی برای آبی ها تمام شده است. تهاجمی ترین تیم لیگ برتر همه تلاش خود را برای پیروزی دردربی و حفظ صدرنشینی بکار گرفت اما نتوانست آن تیم همیشگی باشد. این بار راهنمایی های ریکاردو ساپینتو از کنار زمین و هم چنین تعویض هایی هم که انجام داد، نتوانست روی استقلال تاثیر مثبت بگذارد و تیم در روزی که می توانست با مساوی زمین را ترک کند، شکست خورد و صدر را از دست داد. اما از تصاویر تمرین پیداست این به معنای تمام شدن رقابت برای استقلالی ها نیست. آنها از دیروز تمرینات را با این نیت شروع کردند که به مبارزه خود در هفته های پایانی ادامه دهند و در سایه برنامه ریزی برای قهرمانی در جام حذفی از شانس قهرمانی در لیگ برتر تا آخرین لحظه استفاده کنند. به خصوص که در فوتبال وقوع هر اتفاقی محتمل به نظر می رسد.

استقلال این فصل روزهای سختی را تجربه کرده است. در فاصله سه هفته مانده به پایان لیگ برتر بازیکنان تنها 50 درصد دریافتی داشته اند و برخی از بازیکنان استقلال حتی مدعی هستند این درصد هم پول نگرفته اند. آنها حتی پاداش های معوقه هم طلب کار هستند. تیم تا به اینجای کار سه مدیر به خود دیده و از همه بدتر شانس حضور در بازی های لیگ قهرمانان آسیا را از دست داده است. آنهم درست زمانی که بعد از 9 فصل و در یک فصل بدون شکست قهرمان لیگ برتر شد و شایسته ترین تیم برای حضور در بازی های لیگ قهرمانان آسیا است. این ها مشکلات کمی نیست که هنوز هم حل نشده و به زعم روزبه چشمی شاید اگر تیم دیگری به جای استقلال بود، اکنون در رده هشتم یا نهم جدول قرار داشت.

ریکاردو ساپینتو با وجود دردهایی که از شکست در دربی داشت و کاملا مشخص بود، به کنفرانس خبری آمد و در مورد بازی صحبت کرد. از او و تیمش کاملا پیداست که به مبارزه در هفته های پایانی لیگ برتر و هم چنین بازی های باقی مانده جام حذفی ادامه خواهند داد. این مربی کسی نیست که از دست مبارزه بشوید. او در سخت ترین روزهای استقلال و در شرایطی که بازیکنان براحتی به خاطر مشکلات مالی و تبعات حذف از لیگ قهرمانان آسیا می توانستند، نا امید شوند خطاب به بازیکنان گفت باید هر روز بهترین خود را برای تیم بگذارید. اصل در فوتبال حرفه ای هم همین است. این لیگ برتررا در هفته های پایانی جذاب می کند و از همه مهمتر یک بار دیگر ثابت می کند، در فوتبال تا کوچک ترین روزنه امیدی است نباید دست از تلاش کشید.

و این استقلال اگر قهرمان لیگ برتر نشود باز هم شایسته تحسین است. به این خاطر که از مشکلات عبور کرد و جز دربی در بیشتر بازی ها فوتبالی را به نمایش گذاشت که از نگاه تماشاگران تحسین بر انگیز بود. تیمی که در دور رفت در هر بازی یک گل به طور میانگین می زد، اکنون با 42 گل زده تهاجمی ترین تیم لیگ برتر است و از همه مهمتر اینکه به همه ثابت کرد، در شرایط سخت هم می شود ماجراجویی کرد و به دنبال هدف بود. استقلال این فصل بعد از هر شکست بلند شد و به مبارزه ادامه داد. بر همین اساس پیش بینی می شود بعد از دربی بار دیگر تیم خوبی از ریکاردو ساپینتو ببینیم.

پیام مهم کادر فنی برای استقلالی ها / دربی تمام شد، به مبارزه ادامه می دهیم 2
پیام مهم کادر فنی برای استقلالی ها / دربی تمام شد، به مبارزه ادامه می دهیم 3