یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

پیروزی راحت تیم ملی فوتبال مقابل آنگولا / حریف گل نزن بود

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
پیروزی راحت تیم ملی فوتبال مقابل آنگولا / حریف گل نزن بود

تیم ملی فوتبال ایران نتیجه دیدار تدارکاتی برابر آنگولا را به سود خود تمام کرد؛ دیداری که دو نیمه متفاوت داشت.

تیم ملی فوتبال ایران نتیجه دیدار تدارکاتی برابر آنگولا را به سود خود تمام کرد؛ دیداری که دو نیمه متفاوت داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران از ساعت 19 امروز میزبان آنگولا در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی بود. این دیدار با پیروزی چهار بر صفر به سود ایران تمام شد.

مهدی طارمی (9 و 17)، صادق محرمی (20) و شهریار مغانلو (86) برای ایران گلزنی کردند.

بازی دوستانه دو تیم در حالی برگزار شد که مصدومیت علیرضا بیرانوند و رامین رضائیان در دیدار تدارکاتی قبل مقابل بلغارستان باعث تغییر در ترکیب ملی پوشان ایران شد.

ترکیب تهاجمی برای تیم ملی ایران

امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی ایران در این دیدار تصمیم به ایجاد تغییر در ترکیب گرفت. او پیام نیازمند را در چارچوب دروازه قرار داد تا نشان دهد گلر دوم خود را در روزهای مصدومیت بیرانوند پیدا کرده است.

همچنین محمد دانشگر جانشین پورعلی گنجی در قلب دفاع شد تا بازیکن سپاهان این بار زوج شجاع خلیل زاده شود.

صادق محرمی نیز جایگزین رامین رضائیان شد و میلاد محمدی نیز دفاع چپ بازی کرد.

روزبه چشمی، علی کریمی، مهدی ترابی و علیرضا جهانبخش نیز خط میانی را تشکیل دادند اما میل تهاجمی ترابی و جهانبخش باعث شد تا حملات ملی پوشان با حضور مهدی طارمی و سامان قدوس در خط حمله پرتعداد باشد.

میهمان فیزیکی

آنگولا که از همان ابتدای بازی حرفی برای گفتن مقابل تاکتیک‌های تیم ملی ایران نداشت سعی بر انجام بازی فیزیکی داشت تا هافبک‌های این تیم بارها از داور عربستانی تذکر بگیرند. او در نهایت مجبور شد دو بازیکن آنگولا را در همان نیمه اول با کارت زرد روبرو کند.

گلباران یک نیمه‌ای

شاگردان امیر قلعه نویی کنترل بازی را به طور کامل در اختیار داشتند تا سه بار دروازه «آدیلسون دا کروز» دروازه بان آنگولا را باز کنند و میهمان آفریقایی خود را گلباران کنند.

تیم دوم زود سیر شد!

ترکیب دو تیم در نیمه دوم چهره‌ای متفاوت پیدا کرد. قلعه نویی تصمیم گرفت با تغییرهای متوالی تقریباً تمام بازیکنان روی نیمکت را بازی دهد. صالح حردانی، محمدحسین مرادمند، شهریار مغانلو و محمد محبی جزو بازیکنانی بودند که استراتژی تیم ملی ایران را تغییر دادند.

تاکتیک‌های متفاوت قلعه نویی در نیمه دوم بارها صدای خودش را در آورد. سرمربی تیم ملی ایران از عملکرد خط دفاعی خود رضایت نداشت. اشتباهات متوالی هافبک‌های تیم ملی نیز باعث شد تا آنگولا سه بار موقعیت گل پیدا کند اما در زدن شوت‌های آخر ناموفق بودند تا توپی وارد دروازه نیازمند نشود.

اشتهای گلزنی تیم ملی ایران در 45 دقیقه دوم به طور محسوس کاهش یافت تا شهریار معانلو تنها گلزن این تیم در نیمه دوم باشد. مهاجم سپاهان در دقیقه 84 آخرین گل این دیدار را به ثمر رساند تا بازی با نتیجه چهار بر صفر به پایان برسد.

پیروزی برابر آنگولا ششمین برد متوالی تیم ملی فوتبال با هدایت امیر قلعه نویی است.