شنبه 9 تیر 1403

پیشرفت فیزیکی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در روستا‌ها به 60درصد رسید

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
پیشرفت فیزیکی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در روستا‌ها به 60درصد رسید

رضا حمیدی مدیرکل دفتر مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با اشاره به روند پرداخت وام مسکن روستایی گفت: از بهمن سال گذشته که سقف وام به 350 میلیون رسید تا به امروز تقریبا 280 هزار متقاضی برای دریافت وام به بانک عامل معرفی که 180 هزار فقره به مرحله انعقاد قرارداد رسیدند.

وی ادامه داد: متاسفانه شعب بانکی استانی که تراز آنها منفی است روند کُندی در پرداخت تسهیلات دارند.

مدیرکل دفتر مسکن روستایی بنیاد مسکن تاکید کرد: مردم از بین وام 350 میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی و وام 550 میلیون تومانی نهضت ملی مسکن اخذ وام 350 میلیون تومانی را ترجیح می‌دهند چراکه سود آن بسیار کمتر است.

حمیدی در خصوص پرداخت تسهیلات بلاعوض بنیاد مسکن گفت: از سال 94 تا کنون بنیاد مسکن 11 هزار میلیارد تومان وام بلاعوض برای مسکن محرومان پرداخت کرده و در این مدت زمان از محل تفاهمنامه با دستگاه‌های متعدد 250 هزار واحد مسکن برای محرومان ساخته و تحویل شده‌است.

وی با بیان اینکه متولی طرح های هادی و عمرانی در روستاهای کشور بنیاد مسکن است گفت: وزارت جهادکشاورزی تنها متولی طرح های کشاورزی و باغبانی است و هیچ نقشی در اجرای طرح های هادی عمرانی در روستاهای کشور ندارد و بنیاد مسکن مجری منظومه های روستایی در کشور است.

مدیرکل مسکن روستایی اظهار کرد: از بهمن سال گذشته تا به امروز که پرداخت تسهیلات 350 میلیون تومانی آغاز شده 280 هزار واحد مسکونی معرفی 180 هزار واحد مسکونی عقد قرار داد شده است.

وی افزود: ساخت 817 هزار واحد شروع شد که امروز پیشرفت فیزیکی نهضت ملی مسکن در روستاها بالای 60 درصد و در مناطق شهری حدود 30 درصد است و مهمترین عامل پایین بودن پیشرفت فیزیکی نهضت ملی مسکن تحت تعهد بنیاد مسکن در مناطق شهری پایین بودن آورده اولیه مردمی است.

خبرنگار: محبوبه کباری

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی