یک‌شنبه 15 مهر 1403

پیشرفت 34 درصدی طرح ابرار در خراسان رضوی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
پیشرفت 34 درصدی طرح ابرار در خراسان رضوی

مشهد - ایرنا - معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: زیرسازی و آسفالت راه‌های روستایی این استان در اجرای طرح ملی "ابرار" 34 درصد پیشرفت داشته است.

محمود آنت روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح ملی ابرار که مربوط به سال گذشته است در خراسان رضوی شامل زیرسازی و آسفالت 144 کیلومتر از راه‌های روستایی می‌باشد که امید است با تامین اعتبار تا پایان سال مالی جاری (آخر شهریور ماه امسال) به صورت کامل تکمیل گردد.

وی ادامه داد: علت اصلی پیشرفت کند و آهسته این طرح کمبود اعتبار و ارائه اوراق خزانه به پیمانکاران است، پیمانکاران به خاطر زمان سررسید این اوراق، قرارداد طرح خود را فسخ کرده و راهداری ناچار است مجدد مناقصه برگزار و قراردادها را تجدید کند.

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: از نظر تعداد جاده‌ها و طول آنها شهرستان‌های سبزوار و نیشابور بیشترین سهم را در این طرح به خود اختصاص داده‌اند.

خراسان رضوی 20 هزار و 575 کیلومتر راه دارد که 6 هزار و 422 کیلومتر آن بین شهری و 14 هزار و 152 کیلومتر راه روستایی است.

با توجه به واگذاری ساخت راه‌های روستایی به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، رییس این سازمان پارسال اعلام کرد در اجرای طرح ابرار، 2 هزار کیلومتر راه روستایی تا پایان سال 98 و سه هزار کیلومتر دیگر نیز تا پایان سال 99 در کشور ساخته خواهد شد.

در این راستا بیشترین پروژه‌ها در استان‌های کم برخوردار یا دارای کمترین راه روستایی اجرا می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*