دوشنبه 18 تیر 1403

پیش‌بینی داغ از بورس در هفته آینده | صنایع محبوب را بشناسید

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
پیش‌بینی داغ از بورس در هفته آینده | صنایع محبوب را بشناسید

طبق گفته‌های یک کارشناس بازار سرمایه، برآیند عملکرد بازار در هفته آینده به صورت مثبت خواهد بود، با توجه به محدوه‌های حمایتی شاخص‌های بورسی و ریزش 20 درصدی بازار سرمایه از اردیبهشت 1402. با این حال، انتخاب آقای جلیلی ممکن است در کوتاه‌مدت تأثیری بر شاخص‌ها داشته باشد و آن‌ها را به سمت خطوط حمایتی خود سوق دهد.

محمد غلامحسینی، کارشناس بازار سرمایه، درباره پیش‌بینی بازار سرمایه در هفته آینده پس از انتخابات، اظهاراتی داشت. او ابتدا اشاره کرد که محدوده 2 میلیون 40 واحد به عنوان یک حمایت قوی برای شاخص کل شناخته شده است. این محدوده در گذشته، پس از اردیبهشت 1402، بارها و بارها به آن واکنش نشان داده است. او به این نتیجه رسید که شکستن این محدوده تقریباً غیرممکن به نظر می‌رسد و این محدوده می‌تواند کف بازار تلقی شود.

وی ادامه داد: بعد از گذشته 2 هفته و نزدیکی شاخص به محدوده 2 میلیون و 100 واحد، حالا این ناحیه را می‌توان مقاومت سد راه شاخص کل در نظر گرفت. مقاومتی که در صورت شکست آن، رشد بازار تا محدوده 2,300,000 واحد دور از انتظار نیست؛ یعنی رشدی قریب به 10 درصد را تجربه کند.

غلامحسینی به تحلیل شاخص کل هم‌وزن نیز پرداخت و گفت: شاخص هم وزن نیز یک حمایت بسیار معتبر و بلند مدتی در محدوده 650 تا 660 هزار واحدی دارد. این محدوده برای شاخص هم وزن در ماه‌های شهریور و آبان نیز در قامت محدوده حمایتی عمل کرده است. بدان معنا که شاخص هم وزن و شاخص کل همزمان به حمایت‌های معتبر خود رسیدند.

بازار به چه سمتی می‌رود؟

این کارشناس بازار سرمایه سمت‌وسوی بازار را به تصویر کشید و گفت: با توجه به مطالب مطروحه، شاخص‌های مهم بورسی یک حمایت معتبر را دارا هستند. فاصله قیمتی این شاخص‌ها از محدوده‌ی حمایتیشان، حدودا 2 درصد بوده است. از سوی دیگر به واسطه ریزش سنگین بازار و همچنین خبرهای مثبت پیرامون بازار سرمایه، انتظار شکست این حمایت‌ها کمی دور از ذهن است؛ پس می‌توان مدعی بود برآیند شاخص در هفته‌ی آینده مثبت خواهد بود.

غلامحسینی در خصوص سوالی مبنی بر انتظارات شکل گرفته سهامداران از رؤسای احتمالی جمهور و تاثیر آن بر بازار سرمایه این چنین پاسخ داد: فعالان بازار سرمایه به روی‌کار آمدن آقای جلیلی بدبین هستند و این بدبینی قطعا سبب فشار فروش در کلیت بازار خواهد شد. اما همان‌طور که عرض کردم شاخص‌های بورسی در نزدیکی حمایت‌های خود جا خوش کرده و آقای جلیلی می‌تواند در کوتاه‌مدت، شاخص‌ها را به سمت خطوط حمایتیشان براند. اما مجموعه عوامل تاثیرگذار هستند که سبب می‌شود به آینده بازار امیدوار بود.

صنایع پر اقبال بازار

محمد غلامحسینی در آخر به صنایع پر اقبال بازار در هفته‌ی آینده اشاره کرد و گفت: به نظر می‌رسد صنعت پالایشی‌ها به دلیل اصلاح نسبتا زیادشان در هفته‌های گذشته مورد اقبال فعالان بازار قرار گیرد. صنعت خودرو نیز خبرهای پیرامون تجدید ارزیابی دارایی‌ها و خروج از ماده 141 نیز می‌تواند مسیر حرکت مطلوبی را از خود به جای بگذارد. لازم به ذکر است که این گروه هم افزایش نرخ فروش گرفته و هم به گفته وزارت صمت، به زودی پیش فروش خودرو آغاز می‌شود.

پیش‌بینی داغ از بورس در هفته آینده | صنایع محبوب را بشناسید 2