یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

چراغی که در پاکستان روشن می‌شود دستاورد همکاری با ایران است

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
چراغی که در پاکستان روشن می‌شود دستاورد همکاری با ایران است

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مراسم امضای قرارداد تبادل برق میان ایران و پاکستان صبح امروز با حضور وزیر نیروی ایران و وزیر انرژی پاکستان در محل وزارت نیرو برگزار شد. این قراداد پس از تکمیل خط انتقال برق ایران و پاکستان به ظرفیت 200 مگاوات منعقد شده است. در این راستا، یکی از نقاط برجسته زیرساخت تبادل برق میان ایران و پاکستان، سرعت بالای اجرا و تکمیل طرح در کمتر از 9 ماه بوده...

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مراسم امضای قرارداد تبادل برق میان ایران و پاکستان صبح امروز با حضور وزیر نیروی ایران و وزیر انرژی پاکستان در محل وزارت نیرو برگزار شد. این قراداد پس از تکمیل خط انتقال برق ایران و پاکستان به ظرفیت 200 مگاوات منعقد شده است. در این راستا، یکی از نقاط برجسته زیرساخت تبادل برق میان ایران و پاکستان، سرعت بالای اجرا و تکمیل طرح در کمتر از 9 ماه بوده است و این خط به صورت رسمی با حضور رووسای جمهور ایران و پاکستان افتتاح خواهد شد.

قرارداد تجاری تبادل برق ایران و پاکستان منعقد شد

در این مراسم، خرم دستگیرخان، وزیر انرژی پاکستان اظهار داشت: همکاری با کشور برادر ایران در حوزه انرژی یکی از دستورکار‌های ویژه ماست. وی افزود: از ایران به دلیل سرعت بالای اجرای این طرح و زیرساخت تبادل برق تشکر می‌کنم. دستگیرخان تاکید کرد: یکی از مفاد همکاری میان ایران و پاکستان، فعال شدن شرکت‌های همکار در حوزه برق است و امیدواریم ایران و پاکستان به سوی آینده‌ای درخشان‌تر حرکت کنند. وزیر انرژی پاکستان گفت: برقی که در کشور ما روشن می‌شود، مدیون تلاش‌ها و همکاری‌های گسترده با ایران در حوزه برق است. این مقام پاکستانی در پایان گفت: از وزیر نیروی ایران دعوت می‌کنم تا در سریع‌ترین زمان برای تمعیق روابط به پاکستان سفر کند.