سه‌شنبه 10 مهر 1403

چراغ سبز سا پینتو برای جانشینی نکونام

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
چراغ سبز سا پینتو برای جانشینی نکونام

ریکاردو سا پینتو نسبت به احتمال حضور دوباره‌اش روی نیمکت استقلال واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ جواد نکونام فصل گذشته همراه با تیم استقلال، 67 امتیاز در لیگ برتر به‌دست آورد اما ناکام در کسب عنوان قهرمانی بود و بهترین عنوان نایب‌قهرمانی در تاریخ لیگ برتر به نام آبی‌ها ثبت شد. با این وجود، به‌واسطه عملکرد به‌ثبت رسیده، نکونام در سمت خود ابقا شد اما شرایط در فصل جدید مطابق‌میل او پیش نرفت؛ به‌طوری‌که آبی‌ها در لیگ برتر از 5 بازی، 5 امتیاز گرفتند و در لیگ نخبگان هم یک برد و یک باخت به‌دست آوردند و همین مسئله باعث شد تا نکونام به نقطه پایان همکاری‌اش با آبی‌ها برسد.

به نقل از فوتبال 360، نکونام بعد از پایان داربی از هدایت استقلال کناره‌گیری کرد اما به‌واسطه فاصله زمانی کوتاه باقی‌مانده تا نبرد با السد، استعفای جواد نکونام پذیرفته نشد. با این وجود، باخت برابر السد باعث شد تا سرمربی آبی‌ها بر تصمیم خود پافشاری کند و به نظر می‌رسد که رسماً دوره حضور جواد نکونام در استقلال به پایان رسیده است. در حالی‌که مدیران باشگاه استقلال واکنشی به استعفای نکونام نداشته‌اند، ریکاردو سا پینتو، سرمربی سابق استقلال نسبت به شایعات پیرامون حضور دوباره‌اش روی نیمکت آبی‌ها واکنش نشان داده است.

همه می‌دانند که من چقدر استقلال و طرفدارانش را دوست دارم

سا پینتو خطاب به هواداران استقلال، با اعلام اینکه اگر پیشنهاد به‌دست او برسد، خواهد پذیرفت، در بیانیه‌اش نوشته است: «همه می‌دانند که من چقدر استقلال و طرفدارانش را دوست دارم، طرفدارانی که همیشه برایم سنگ تمام گذاشتند. آماده‌ام شرایطی را که به من پیشنهاد خواهند داد، بپذیرم. این شرایط هم حرمت کارهایی را نگه می‌دارد که در گذشته برای باشگاه کرده‌ام و هم امکاناتی را برای ما فراهم می‌کند که بتوانیم به شکل موفقیت‌آمیزی کار را پیش ببریم».

با وجود بدهی باشگاه، من آماده و مشتاق همکاری‌ام!

ریکاردو سا پینتو اشاره‌ای هم به عدم پرداخت مطالبات خود داشته اما با این وجود توضیح داده است: «اگرچه دو سال است که باشگاه هنوز بدهی من را پرداخت نکرده، من آماده و مشتاق همکاری‌ام. علی‌رغم این مسئله، به‌خاطر احترامی که برای طرفداران استقلال قائلم، می‌خواهم به این باشگاه برگردم. دلم می‌خواهد به تیم کمک کنم. عاشق استقلال و هوادارانش هستم. ایران را دوست دارم و مردمش هم همیشه جایگاه ویژه‌ای در قلبم خواهند داشت. خاطرات شیرینی از ایران و ایرانی‌ها در ذهنم مانده».

احترام فراوانی هم برای مربی فعلی قائلم اما...

سرمربی سابق استقلال در بخش پایانی بیانیه‌اش نسبت به استعفای جواد نکونام هم واکنش نشان داده و گفته است: «البته باید شفاف بگویم که احترام فراوانی هم برای مربی فعلی قائلم. می‌دانم او استعفا داده و صرفا به همین خاطر است که این بیانیه را منتشر می‌کنم. باید ببینیم در آینده چه پیش می‌آید اما امیدوارم خیلی زود ملاقات‌تان کنم».

257 251

کد خبر 1964989