یک‌شنبه 8 مهر 1403

چرا باشگاه رادیویی دانشمندان جهان راه‌اندازی شد؟

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
چرا باشگاه رادیویی دانشمندان جهان راه‌اندازی شد؟
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، باشگاه رادیویی دانشمندان جوان با حضور جمعی از نخبگان علمی، نفرات برگزیده کنکور سراسری، مدال‌آوران المپیادهای علمی و مدیران نهادهای مرتبط با علم و فناوری در صندوق نوآوری و شکوفایی راه‌اندازی شد.

علی بخشی‌زاده، معاون صدا درباره راه‌اندازی رسمی باشگاه دانشمندان جوان گفت: در حکم رهبر معظم انقلاب به آقای جبلی آمده است که: «رسانه ملی، دانشگاهی برای ارتقاء سطح آگاهی و معرفت عمومی، و آوردگاهی برای مقابله با امواج خصمانه‌ای تحریف و تفتین و آسایشگاهی برای بهره‌مندی چشم و دل همگان از جلوههای زیبائی و هنر و قرارگاهی برای پراکندن امید و نشاط در فضای عمومی کشور است». در فصل جدید فعالیت رادیو جوان و بر اساس برنامه‌ریزی مبتنی بر مخاطب سنجی، نیازسنجی و تقسیم کار درون معاونتی، این شبکه به‌عنوان «قرارگاه دانشگاهی» حوزه معاونت صدا مسئولیت ارتباط مؤثر و مستمر با مراکز علمی و پژوهشی و دانشگاه‌های کشورمان، به منظور ارتقای دانش و آگاهی مخاطبان و در نهایت «روایت پیشرفت علم و فناوری» در ایران عزیزمان که با تلاش ارزشمند جوانان دانش‌پژوه و دانشمند و نخبگان علمی کشورمان میسر شده، را بر عهده گرفته است.

وی ادامه داد: تأسیس «باشگاه رادیویی دانشمندان جوان» با همین هدف انجام شد که ان‌شاءالله به لطف خدا در قامت «محفل علم و جایگاه عالمان جوان»، آینده درخشان جمهوری اسلامی ایران را روایت خواهد کرد. نتیجه عملیات روانی رسانه‌های دشمن، پاشیدن بذر یأس و ناامیدی از شرایط امروز و فردای جمهوری اسلامی ایران در ذهن و جان هموطنانمان است. ترجیع‌بند پیام‌رسانه‌ای همه شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان معاند و رسانه‌های مجازی دشمن ناکارآمد نشان دادن نظام در تمامی عرصه‌هاست تا تصویری تیره و یأس‌آلود از اکنون و فردای کشور در ذهن ایرانیان نهادینه شود. تا جوان نخبه و استعدادهای درخشان کشورمان که سرمایه بی‌بدیل و ارزشمند انسانی و ذخیره آینده ایران هستند مأیوس و ناامید از آینده و فردای خود و کشورشان به مهاجرت فکر کنند و جلای وطن کنند. در مقابل این عملیات روانی و هجمه رسانه‌های دشمن، وظیفه بسیار مهم ما بیان روایت مجاهدت در مسیر پیشرفت ایران سربلند است.

معاون صدا افزود: باشگاه دانشمندان جوان محلی است برای همه علاقمندان به علم و به‌ویژه جوانان، تا در کنار یکدیگر درباره جهان پیرامون خود تبادل‌نظر و گفت‌وگو کنند. این باشگاه فرصتی را فراهم می‌کند تا دانشمندان جوان، دانشجویان و علاقمندان به علم، دانسته‌های خویش را با یکدیگر به اشتراک گذاشته و در فضایی پرنشاط و پویا ضمن تبادل اندیشه، نتایج مطالعات و تحقیقات علمی خود را با زبانی ساده و جذاب برای دوستداران علم و مخاطبان بیان کنند. رسالت باشگاه دانشمندان جوان کمک به ارتقا خودباوری و تکریم نخبگی در جامعه برای ایجاد انگیزه و امید در ذهن بیدار جوان ایرانی است.

بخشی‌زاده تاکید کرد: سعی بر این است که باشگاه دانشمندان جوان با فراهم کردن زمینه دیدار و گفت‌وگوی دوستداران علم با یکدیگر، نقش رسانه‌ای خویش برای رشد علمی کشور و تسهیل ارتباط میان نخبگان و علاقمندان به علم را به درستی ایفا کند. از سویی دیگر همراهی فعالِ مسئولان و پیشکسوتانِ علمی کشور موجب می‌شود، این جوانانِ علاقمند به علم و اندیشه بتوانند از تجربیات و تصمیمات بزرگانِ این عرصه برای رشدِ علمیِ خود بهره برده و همچنین با طرحِ مسائل و دغدغه‌های موجود مسیر رشدِ علمی‌شان هموار شود.

وی با بیان اینکه آنچه امروز برای ما و نسل نوپای کشورمان ضرورت دارد، تبیین رسانه‌ای دقیق از پیشرفت‌های علمی جوانان ایران زمین است، گفت: شبکه رادیویی جوان نقش اساسی در انتقال پیام و روایت‌سازی صحیح و تبیین حقایق دارد تا خوداتکایی و تبلور ناب گفتمان ما می‌توانیم را به ما توانستیم روایت کند. ما آینده را پرشور و پرنشاط می‌بینیم و امیدواریم بتوانیم این فعالیت‌های شعف‌انگیز و غرورآفرین را به‌درستی به مخاطبان عرضه کنیم. به‌طور قطع و یقین این اقدام به تقویت سرمایه اجتماعی و نشاط و امید در جامعه کمک خواهد کرد.