پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

چرخش بازار سهام به نفع خریدار از میانه هفته کاری که گذشت ثبت شد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
چرخش بازار سهام به نفع خریدار از میانه هفته کاری که گذشت ثبت شد

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بعد از مدت‌ها هفته متفاوتی برای بازار سرمایه پشت سرگذاشتیم، دو نیمه متفاوت و جالب 2 روز اول هفته، بزرگان بازار افت قیمتی ناشی از افزایش عرضه‌ها و حتی صف فروش را تجربه کردند، از سویی شاهد جمع آوری در منفی‌ها بودیم. از میانه هفته چرخش به نفع خریدار بود، جدال جالبی از خریدار و فروشنده به چشم میخورد.

این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: جلسه معارفه آقای صیدی انجام و موضوعات قابل تامل و خوبی مطرح شد که با واکنش مثبت بازار همراه بود. جو ترس کم کم در میان بازیگران بازار در حال از بین رفتن است و سهم‌های کوچک و متوسطی زیادی بار‌ها صف خرید را تجربه و حتی موفق به گذر محدوده‌های مقاومتی شدند.

او افزود: پشیمانی فروشندگان مهمترین محرک حرکت قیمت این روزهاست، با رشد قیمت سهام به صورت مرحله‌ای دوباره می‌توان انتظار روز‌های خوب را داشت. جالب‌ترین روز هفته چهارشنبه بود که با توجه به تعطیلی‌های پیش رو و اتفاقات منطقه، بیشتر انتظارات برسنگینی سمت فروش بود که بازار نشان داد مدل پول دو روزآخر متفاوت است و به راحتی فرصت خرید در قیمت‌های پایین را نخواهد داد.

این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: کاهش نرخ اخزا به 28 درصد سالانه در کنار رسیدن نرخ دلار نیمایی به 46 هزار تومان و تغییراتی که در سازمان در حال روی دادن است، متغییر‌ها را به نفع سرمایه گذار می‌چرخاند. مدیریت بازار پول و بدهی جهت کنترل نرخ بهره، به مرور باعث تبدیل این حرکات کوتاه به روند صعودی می‌شود. تجدید ارزیابی 457 درصد وبصادر مورد تایید حسابرس قرار گرفت و نگاه‌ها را به این بخش از بازار جلب کرد. پتروشیمی‌ها افشا‌های خود را در خصوص اثر تغییر نرخ خوراک و سوخت در 5 ماهه ابتدایی سال گذشته در سامانه کدال منتشر کردند. مجموع اتفاقات تابلوی معاملات این هفته را مثبت ارزیابی می‌کنیم.