یک‌شنبه 1 مهر 1403

چند پنجره تا ذوب آهن، ذوب آهن بشود / ربیعی به بازیکنانش: چشم مربی تیم ملی را بگیرید

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
چند پنجره تا ذوب آهن، ذوب آهن بشود / ربیعی به بازیکنانش: چشم مربی تیم ملی را بگیرید

ذوب آهن در دومین هفته از رقابت های لیگ برتر باید یکی از سخت ترین جدال هایش را برابر تیم همشهری اش برگزار کند.

به گزارش"ورزش سه" ذوب آهن بعد از پیروزی با ارزش در هفته اول رقابت های لیگ برتر در بازی خارج از خانه برابر ملوان انزلی، در دومین هفته باید با سپاهان دیدار کند. تیمی که برای قهرمانی لیگ را شروع کرده و همین موضوع داربی اصفهان را به یک بازی حساس نه فقط برای این دو تیم که برای دیگر مدعیان می کند.

محمد ربیعی سرمربی ذوب آهن که این فصل به اصفهان آمده در کنفرانس خبری پیش از بازی درباره این مسابقه صحبت کرد: برای من سپاهان همیشه تیم محترم و بسیار خوبی بوده است. فکر می کنم تیم امسالشان کاملترین و پرمهره ترین سپاهان است. برایشان آرزوی موفقیت دارم.

او افزود:"ما در ذوب آهن نگاهمان، با صحبتی که با مدیران کلان داشتیم کارمان پروژه ای است. پروژه ای هست که به مرور زمان باید اتفاق بیفتد که این را باید روزی درباره اش صحبت کنیم. درباره بازی فردا باید بگویم سعی کردیم که برای بازی با سپاهان آماده شویم. فکر کنم سرعت بالای بازی می تواند مثمرثمر باشد. امیدوارم ابتدا سلامتی برای هردو تیم باشد و تیم بهتر برنده شود."

ربیعی در ادامه درباره قدرت خط حمله سپاهان و مشکلات خط دفاعی ذوب آهن گفت:" قبول دارم آن هارمونی کامل به وجود نیامده، تغییراتی در کادرفنی و بازیکنان به وجود آمده است. واقع بینانه نگاه می کنم و واقع بینانه حرف می زنم. ذوب آهن باید برای رسیدن به شرایط آرمانی و رسیدن به اسکواد مدنظر من چندین پنجره را باید پشت سر بگذارد و الان فقط یک پنجره را گذرانده است. تیم رفته رفته تکمیل خواهد شد بخش فنی هم مثلا در خط دفاعی اگر ایراداتی بوده به مرور زمان حل خواهد شد."

او درباره اینکه ذوب آهن در داربی های اخیر اصفهان زیاد برد نداشته و خود ربیعی هم در 7 بازی برابر سپاهان 5 باخت ویک تساوی و یک برد داشته گفت:" مگر سپاهان دراین چند سال در لیگ چند باخت آورده است؟ سپاهان در این سالها پرهزینه ترین و پرمهره ترین تیم های لیگ و همیشه مدعی بوده است. تیمهای اینگونه در اکثر مواقع موفق بوده اند و ما هم تلاش می کنیم با تمام وجود بازی کنیم. بازی فردا تمرکز بالایی را می طلبد."

او در پاسخ به این سوال که دربی اصفهان جنگ نابرابر و به نوعی جدال فقیر و غنی است هم گفت:" من راستش اصطلاح جنگ نا برابر را نمی پسندم. جزو علاقمندان به هزینه کردن در فوتبال هستم. فوتبال دارد به این سمت می رود و در اختیار من و حتی قانونگذاران هم نیست. در دنیا هم طبیعی است در لیگ های معتبر دنیا می بینیم لیگ برتر و لالیگا و سری آ و... برخی تیم ها بیشتر هزینه می کنند. ما هم داریم تلاش می کنیم. واقع بینانه می خواهیم ذوب آهن را از یک مسیر به یک مسیر جدید ببریم و تحولی ایحاد کنیم. با دست خالی شدنی نیست. یکبار در معارفه ام گفتنم و دیگر تکرار هم نمی کنم. این چالش را خودم پذیرفتم با وجود اینکه پیشنهاد دیگر از تیم های متمول تر داشتم. از نظر جوانگرایی فکر کنم جزو دو سه تا تیم اول لیگ است. "

درباره حضور رحمان رضایی مربی تیم ملی به عنوان میهمان ویژه این بازی و اینکه آیا ذوب آهن بازیکنی در حد تیم ملی دارد گفت:" به همه مربیان تیم ملی و آقای قلعه نویی خسته نباشید می گویم جزو کسانی هستم که صمیم قلب می خواهم قهرمان جام ملتها شوند و ایشان لیاقشتان را دارند. همه کادرفنی هم محترمند مقدم آقای رحمان رضایی را گرامی می داریم. درباره بازیکنان هم باید بگویم ذوب آهن تیم جوانی است. می تواند دیده شود به اضافه اینکه چندین بازیکن داریم که به مرور در لیگ راندمانی خواهند داشت که چشم مربی تیم ملی را بگیرند. به وقتش از بازیکنانم دفاع می کنم و برای حضورشان در تیم ملی مطالبه خواهم کرد."

او سپس در برابر سوال های پرتعداد خبرنگاران گفت:" اشکالی ندارد، هرچقدر می خواهید سوال کنید." و سپس درباره ترکیب تیمش گفت:" ما دیر شروع کردیم. تا حدودی تغییراتی را که می شد انجام دادیم. تغییر بازیکن و مدیرعامل داشتیم. تشکر می کنم از زحمات اقای احسانی عزیز و برای آقای نیما نکیسا هم آرزوی موفقیت دارم. هردو قهرمان کشور بودند. امیدوارم در نهایت اتفاقات خوب برای ذوب آهن بیفتد که الان امیدوارم آقای نکیسا که تحصیلات وسواد این کار را دارند و فوتبالی هستند کار را خوب پیش ببرند. ذوب آهن باید تغییراتی داشته باشد یک جای خالی هم داریم باید پر کنیم. امیدوارم بتوانند تا فردا پنجره نقل و انتقالاتی را باز کنند. کارهایشان را باشگاه انجام داده است. چون بین المللی است باید کارهایی انجام شود. برای ترکیب تیم آنقدر نفراتمان کم است با دست بسته شروع می کنیم ولی مطمئن هستم در فیفادی پیش رو شرایط را بهبود ببخشید."