یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

چهاردهمین اهدای عضو در بیجار / مرد بیجاری با اهدای عضو به بیماران نیازمند جاودانه شد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
چهاردهمین اهدای عضو در بیجار / مرد بیجاری با اهدای عضو به بیماران نیازمند جاودانه شد

امیر مرسا مدیر شبکه بهداشت و درمان بیجار از اهدای اعضای یک مرد بیجاری خبر داد و گفت: اعضای مرحوم محمدرضا معصومیان، نجات بخش بیماران نیازمند و چشم انتظار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیر مرسا در گفت وگو با خبرنگار کردتودی اظهار کرد: با مداد امروز در اقدامی ایثارگرانه خانواده مرحوم محمدرضا معصومیان رضایت خود را مبنی بر اهدای اعضای بیمار خود اعلام نموده و فعل عشق و ایثار را معنی دوباره بخشیدند.

وی افزود: بیمار محمدرضا معصوم خانی 45 ساله با تشخیصCVA دچار مرگ مغزی شده و روز هشتم شهریور ماه در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان امام حسین (ع) بستری بود و مرگ مغزی این بیمار از جانب تیم پزشکان متخصص تائید شد و با رضایت اعضای خانواده و با کمک همکاران و هماهنگی مرکز استان جهت اهدای عضو به بیمارستان سینا اعزام و حیات را به بیماران چشم انتظار هدیه دادند.

مرسا ادامه داد: از سال 90 تا کنون اعضای بیش از 45 بیمار مرگ مغزی در استان کردستان با همکاری و رضایت خانواده به بیماران اهدا شده است، که سهم شهرستان بیجار از این تعداد از اهدا کنندگان 14 نفر بوده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بیجار اهدای عضو را حکایتی ماندگار خواند وگفت: در اهدای عضو فعل عشق و فداکاری صرف می شود و تلخی مرگ با شعف و هم نوع دوستی در هم آمیخته می گردد.

وی خاطر نشان کرد: در هر 10 دقیقه یک نفر به لیست انتظار برای پیوند عضو اضافه می شود و در هر 2 ساعت یک بیمار نیازمند جان خود را از دست می دهد.

انتهای پیام /