دوشنبه 9 مهر 1403

چهارده پیروزی و پنج شکست / آمار استقلال برابر قطری‌ها: برتری مطلق

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
چهارده پیروزی و پنج شکست / آمار استقلال برابر قطری‌ها: برتری مطلق

استقلال در 29 دیداری که برابر تیم های قطری به میدان رفته، تنها پنج مرتبه تن به شکست داده است.

به گزارش "ورزش سه"، استقلال در شرایطی امشب در دیدار حساس برابر السد به میدان می رود که آبی پوشان در مجموع، عملکرد خوبی برابر نمایندگان قطری داشته اند به نحوی که طی 29 مسابقه قبلی با نمایندگان این کشور، استقلال به چهارده بار پیروز شده و در پنج بازی نیز شکست خورده است.

استقلال با هر کدام از تیم های السد و الریان، 10 بار بازی کرده است. حاصل این مسابقات، هفت پیروزی برابر الریان و پنج برد مقابل السد بوده است. آبی پوشان مقابل الریان در دو دیدار به تساوی رسیده و یک مرتبه شکست خورده اند در حالیکه چهار بازی این تیم با السد مساوی شده و استقلال تنها یک مرتبه و در دور رفت از لیگ قهرمانان سال 2018 شکست خورده است.

آبی های پایتخت سه بار با الغرافه دیدار کرده اند که حاصل آن 2 پیروزی و یک تساوی بوده است. استقلال مقابل الدحیل آمار خوبی ندارد و در چهار بازی با این تیم، 2 بار شکست خورده و 2 مرتبه نیز به تساوی رسیده است. ام الصلال نیز آخرین تیمی است که با آبی پوشان روبرو شده که یک بازی را تیم قطری برده و دیدار دوم نیز مساوی شده است.

نخستین جدال استقلال و السد به سال 1990 برمیگردد که دیدار دو تیم یک بر یک مساوی شد. گل نماینده ایران را صمد مرفاوی به ثمر رساند و نکته جالب این است که مجید نامجومطلق، بازیکن آن زمان السد قطر موفق شد دروازه تیم سابقش را باز کرده و کار را به تساوی بکشاند. در بازی برگشت، استقلال با تک گل صمد مرفاوی برنده از زمین خارج شد.

در سال 2000 نیز دو تیم با هم روبرو شدند. در بازی رفت، استقلال با تک گل علی سامره به پیروزی رسید و در بازی برگشت، آبی ها با گل های فرزاد مجیدی و واحدی نیکبخت برنده از زمین خارج شدند. در سال 2003 نیز که بازی ها به صورت متمرکز برگزار شد، استقلال با گل های علی سامره و رسول خطیبی دو بر صفر به پیروزی رسید.

در سال 2011 نیز بازی رفت یک بر یک و مسابقه برگشت 2 بر 2 شد. هر سه گل استقلال در این دو دیدار را فرهاد مجیدی وارد دروازه السد کرد. در سال 2017 و در پلی آف لیگ قهرمانان، استقلال در ضربات پنالتی از سد حریف قطری گذشت و به مرحله گروهی صعود کرد.

دو تیم در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان سال 2018 با هم روبرو شدند. در بازی رفت و در تهران، ابتدا استقلال با گل بخودی بوعلام خوخی و روی اشتباه مشعل برشم، گلر السد به گل رسید. در نیمه دوم تیم قطری با درخشش و دو گل بغداد بونجاح کامبک زد و سه بر یک به پیروزی رسید. گل دیگر السد را نیز اکرم عفیف به ثمر رساند.

در مسابقه برگشت که آخرین تقابل دو تیم بود، ابتدا اکرم عفیف موفق به گلزنی شد. سپس استقلال با گل های روح الله باقری و مرتضی تبریزی دو بر یک پیش افتاد و در شرایطی که آبی ها امیدوار به جبران شکست دور رفت بودند، اخراج روزبه چشمی در دقیقه 50 امیدهای تیم وینفرد شفر را بر باد داد و بغداد بونجاح در دقیقه 90 گل تساوی تیمش را به ثمر رساند.

حالا استقلال و السد پس از 6 سال یکبار دیگر در رقابت های آسیایی به مصاف هم می روند و باید دید که امشب چه نتیجه ای حاصل خواهد شد.

چهارده پیروزی و پنج شکست / آمار استقلال برابر قطری‌ها: برتری مطلق 2
چهارده پیروزی و پنج شکست / آمار استقلال برابر قطری‌ها: برتری مطلق 3
چهارده پیروزی و پنج شکست / آمار استقلال برابر قطری‌ها: برتری مطلق 4