سه‌شنبه 3 مهر 1403

چه تیمی به چه کسی نیاز دارد؟/ ذخیره‌های زمستانی برای روز مبادا

وب‌گاه نود مشاهده در مرجع
چه تیمی به چه کسی نیاز دارد؟/ ذخیره‌های زمستانی برای روز مبادا

در روزهای ابتدایی سال 2020، تیم‌های زیادی به تقویت نیاز دارند.

به گزارش سایت نود، تیم‌های بزرگ دنیا هر کدام با اهداف خاص خودشان فصل نقل و انتقالات زمستانی را شروع کرده‌اند؛ آنچه می‌تواند شروعی رویایی برای دهه سوم قرن بیست و یکم باشد.

برخی تیم‌ها حداقل احساس می‌کنند کامل هستند و مانند لیورپول به رفع اشکال جزئی از طریق خریدهایی مانند مینامینو هستند اما گروهی دیگر لزوم بازنگری و خریدهای اساسی‌تر را حس می‌کنند.

ماجرای 2 غول اسپانیایی

برخلاف فصل‌های دیگر، مادرید خیلی زود از فتح لالیگا ناامید نشده و توجهش روی لیگ قهرمانان اروپا متمرکز نشده است. رقابت در لالیگا هم خیلی نزدیک است. رئال و بارسا به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کردند و در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی اسپانیا حضور دارند. به نظر می‌رسد بارسلونا بیش از رئال حداقل در فاز دفاعی به بازیکن جدید نیاز دارد چون عملا فقط تراشتگن را به عنوان بازیکن پوششی در اختیار دارد.

تیم عجیب سیمئونه

فراز و فرودهای فراوان اتلتیکو در فصل جاری باعث شد برای اولین بار در نیم دهه گذشته رئال و بارسلونا بابت تقسیم قهرمانی بین خودشان مطمئن باشد. این تیم در لیگ قهرمانان با بدترین قرعه روبرو شد و باید با لیورپول، مدافع عنوان قهرمانی بازی کند. اگر شاگردان دیگو پابلو سیمئونه بتوانند از این مرحله صعود کنند یکی از شانس‌های قهرمانی خواهند بود. قرمز و سفیدپوشان مانند بارسا و مادرید شانس قهرمانی در جام حذفی و سوپرجام اسپانیا را دارند؛ به شرطی که یک هافبک خلاق در مرکز خط میانی به خدمت بگیرند و در صورت نرسیدن موراتا به دوران اوج فکری به حال یک جایگزین برای او کنند.

ترکیب کامل قهرمان

لیورپول پس از قهرمانی در لیگ قهرمانان، سوپرجام اروپا و جام جهانی باشگاه‌ها به دنبال قهرمانی در لیگ برتر انگلیس است. تیم با وجود مصدومان فراوان ترکیب کاملی دارد و خرید مینامینو هم نوعی سوپاپ اطمینان به وجود آورده است. لیورپول می‌خواهد پس از 30 سال فاتح لیگ شود و اکنون با تیم دوم 13 امتیاز فاصله دارد. به همین خاطر به هدفشان خیلی نزدیک هستند. و بیش از یک سال است که در لیگ شکستی نخورده‌اند. لیگ قهرمانان از اهداف این تیم محسوب می‌شود با این حال مهمترین عنوان برای لیورپول لیگ برتر است.

تیم کامل، ضعف عمده

با توجه به ناامیدی کامل نسبت به لیگ برتر، تنها هدف پپ گواردیولا و منچسترسیتی تنها جام فتح نشده فصل قبل یعنی لیگ قهرمانان است. زمانی که سران باشگاه سیتی با سرمربی اسپانیایی قرارداد امضا کردند امیدوار بودند قهرمانی در اروپا را تجربه کنند. با این حال با حضور گواردیولا هرگز فراتر از یک چهارم نهایی صعود نکردند. حریف این تیم در یک هشتم نهایی این فصل لیگ قهرمانان، رئال مادرید است. منچسترسیتی به اندازه 2 تیم کامل بازیکن خوب و مفید دارد و دلیل افت تیم نه بازیکنان ضعیف بلکه افت بازیکنان قوی است پس با این حساب سیتی نیازی به خرید ندارد چون به قول مورینیو در حالت عادی تیم دومش هم مدعی قهرمانی در لیگ برتر انگلیس است.

با این جوانان، نه!

چلسی با وجود این که در هیچ یک از رقابت‌ها در زمره بخت‌های قهرمانی محسوب نمی‌شود، بین 4 تیم اول لیگ برتر قرار دارد و باید در لیگ قهرمانان به مصاف بایرن برود؛ آنچه یک سنجش خوب برای تیم فرانک لمپارد خواهد بود. همچنین این تیم شانس قهرمانی در جام حذفی انگلیس را دارد. تیم پس از پایان محرومیت از نقل و انتقالات بیش از گذشته دست بازی دارد و درست است که جوانان خوبی دارد اما قطعا برای مدعی شدن در هر پست و حتی درون دروازه حداقل یک بازیکن می‌خواهد.

ماموریت ژوزه

حضور ژوزه مورینیو در تاتنهام موجب شد شرایط کمی برای تیم بهتر شود. تاتنهام که در سال گذشته فوق‌العاده عمل کرد و به فینال لیگ قهرمانان صعود کرد اکنون برای کسب سهمیه اروپا تلاش می‌کند. این تیم در جایگاه ششم جدول لیگ برتر قرار دارد. همچنین در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان به مصاف لایپزیگ می‌رود و با توجه به قرعه خوبی که دارد، امیدوار است به دور بعد راه یابد. دانیل لوی، رئیس باشگاه حداقل در فصل زمستان بودجه‌ای برای خرید در اختیار مورینیو قرار نمی‌دهد اما بسته به رتبه تیم در پایان فصل، قطعا در تابستان تیم به دنبال خریدهای جدید خواهد رفت. سوالات زیادی در مورد خط دفاعی و میانی سفیدهای لندن وجود دارد.

به دنبال اصلاح خط دفاعی

پس از چند سال ناموفق تنها هدف شیاطین سرخ بازگشت به لیگ قهرمانان است. آنها می‌توانند با قرار گرفتن بین 4 تیم اول لیگ برتر یا قهرمانی در لیگ اروپا به خواسته خود برسند. منچستریونایتد در مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ اروپا به مصاف بروژ خواهد رفت. با جوانان امتحان پس داده فعلی یونایتد نمی‌تواند روی جام‌های بزرگی حساب کند. خط دفاعی ضعیف منچستریونایتد در بازی دیشب جام اتحادیه انگلیس بار دیگر کار دست سولسشائر داد و تیم قطعا در خط دفاعی حداقل به 2 بازیکن کلیدی نیاز دارد.

تیم کامل، اهداف کامل

تیم پاریسی که به احتمال فراوان قهرمان لیگ فرانسه خواهد شد و با تیم دوم 7 امتیاز فاصله دارد، دوباره تمام توان خود را برای لیگ قهرمانان خواهد گذاشت. پاری‌سن‌ژرمن پس از شکست‌های تلخ در سال‌های گذشته امسال به عنوان یکی از شانس‌های قهرمانی لیگ قهرمانان به حساب می‌آید. پاری سن ژرمن اکنون قوی‌تر از گذشته است؛ بخصوص در خط حمله پس نیاز چندانی به خرید بازیکن ندارد.

با رونالدو هر اتفاقی ممکن است

تیمی که در ترکیبش از حضور بازیکنی همچون کریستیانو رونالدو بهره می‌برد چاره‌ای ندارد تا به قهرمانی در همه رقابت‌ها فکر کند. با این حال مهمترین هدف تیم تورینی قهرمانی در لیگ قهرمانان است و قرعه یک هشتم نهایی برای آنها آسان محسوب می‌شود. سری A ایتالیا همیشه هدف یوونتوس بوده است با این حال اینتر در این سال خیلی قدرتمند ظاهر شده و جایگاه بانوی پیر را به خطر انداخته است. یوونتوس هم مانند پاری‌سن‌ژرمن تیم کاملی به نظر می‌رسد.

اینتر و رویاهای بزرگ

تیم شهر میلان پس از حذف دردناک از لیگ قهرمانان اروپا قصد دارد به حکمرانی یوونتوس در فتح اسکودتو پایان دهد. لیگ اروپا می‌تواند یکی از عنوان‌هایی باشد که اینتر می‌تواند کسب کند اما اولویت تیم محسوب نمی‌شود. باشگاه ایتالیایی می‌خواهد دوباره به عنوان یکی از قدرتمندترین‌های اروپا تبدیل شود. در خط حمله ضعفی حس نمی‌شود اما بازیکنان کناری جایگزین خوبی وجود ندارند و تیم در دفاع غیر از گودین گاهی پرنوسان، مهره قابل اتکایی نمی‌بیند.

بحران بزرگ

همکاری کارلو آنچلوتی با تیم ایتالیایی مطابق انتظار پیش نرفت و ناپولی بدترین شروع را در 8 فصل گذشته داشت. این تیم با سرمربی ایتالیایی خداحافظی کرد و با جنارو گتوسو قرارداد امضا کرد. تنها هدف ناپولی می تواند کسب سهمیه رقابت‌های اروپایی باشد. تیم به شهادت آنچه در بازی با اینتر دیدیم، نیازمند یک تغییر کلی در خط دفاعی است و شاید بهتر باشد کل عناصر دفاعی غیر از کولیبالی را تغییر دهد.

بایرن و روزهای پیش‌رو

برای بایرن فکر کردن به چیز دیگری جز حکمرانی در همه رقابت‌ها معنی ندارد. با این حال پس از 7 سال سلطه در بوندسلیگا و تمرکز در لیگ قهرمانان اروپا در این فصل شرایط متفاوت است و باید تیم نخست آلمان بیش از همه به رقابت‌های باشگاهی توجه داشته باشد تا بازی‌های اروپایی. رقابت در این فصل بوندسلیگا خیلی نزدیک است و در این چند هفته باوارایی‌ها حتی در رتبه‌های کسب سهمیه لیگ قهرمانان هم حضور نداشتند. باشگاه با نیکو کواچ خداحافظی کرد و اکنون فلیک را بر نیمکت خود می‌بیند که بیش از همه به لیگ فکر می‌کند. خرید نوبل، تیم را در امور دفاعی قوی‌تر کرد اما نیاز به یک مهره دفاعی و هافبک میانی و همچنین مهاجمی کنار لواندوفسکی حس می‌شود. البته اگر کوتینیو ثبات داشته باشد، شاید خیلی از مشکلات بایرن حل شود.

فقط بوندس‌لیگا

بوندس لیگا، بوندس لیگا و باز هم بوندس لیگا. رسیدن به بالاترین نقطه‌های لیگ قهرمانان جزو اهداف دورتموند نبوده و این تیم متوجه نزول بایرن در بوندس‌لیگاست. به همین خاطر به دنبال فتح دوباره بوندسلیگاست. هر چند که در این سال هم شانس بالایی ندارد و تیم جوان قطعا باید تقویت شود.

1977