شنبه 7 مهر 1403

چه وقت تعویض بود آقای نکونام؟

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
چه وقت تعویض بود آقای نکونام؟

استقلال در هفته ششم کار خود را با شکست در داربی پایتخت به پایان برد؛ آن‌هم در حالی‌که آبی‌پوشان نتوانستند نمایش خوبی برابر پرسپولیس ارائه کنند و بازخوانی آمار و ارقام نشان می‌دهد که عملکرد شاگردان جواد نکونام در یکی از حساس‌ترین نبرد‌های فصل دور از انتظار بوده است! جالب آنکه به نظر می‌رسید رویکرد کادرفنی استقلال در مسابقه داربی، کسب حداقل امتیاز بود که اعلام ضربه پنالتی در واپسین دقایق مسابقه، معادلات را علیه خواسته‌های نکونام تغییر داد.

جواد نکونام بعد از شکست مقابل پرسپولیس، 48 ساعت پرماجرا را پشت سر گذاشت و تا یک‌قدمی کنار رفتن از هدایت استقلال هم رفت و در حالی‌که نامه استعفای خود را تسلیم مدیریت باشگاه کرده بود و خطاب به هواداران هم نامه خداحافظی نوشته بود، اما فعلاً او در سمت خود ابقا شده است! در کنار انتشار ویدئو‌های مختلف درباره درخواست کادرفنی استقلال از بازیکنان برای اتلاف وقت، آنچه بیش از پیش سوال‌برانگیز است، عملکرد جواد نکونام در مسیر تغییر جریان بازی با انجام تعویض در ترکیب تیمش است.

اولین تعویض کاملاً اجباری بود! نکونام در بین دو نیمه تقابل با پرسپولیس، به سراغ تغییر در ترکیب تیمش رفت. البته تعویض انجام شده از سوی سرمربی استقلال بیش از آنکه یک تعویض فنی باشد، یک تعویض اجباری بود؛ چرا که گوستاوو بلانکو در همان دقایق ابتدایی نبرد با سرخ‌پوشان پایتخت دچار آسیب‌دیدگی جدی از ناحیه سر شد، اما کار خود را با سری بانداژشده دنبال کرد تا اینکه براساس تصمیم پزشکان، این مهاجم آرژانتینی در نیمه دوم به میدان نرفت و جای خود را به آرمان رمضانی داد تا اولین تعویض استقلال در مسابقه داربی اجباری باشد.

تعویض‌هایی برای وقت‌کُشی؟ سرمربی استقلال بعد از اعلام پنالتی برای پرسپولیس، در اقدامی عجیب و پیش از آنکه سرنوشت این ضربه پنالتی مشخص شود، به سراغ تغییر در ترکیب تیمش رفت؛ به‌طوری‌که او در دقیقه (2+90)، زبیر نیک‌نفس را به همراه گائل کاکوتا و محمدحسین مرادمند جانشین آرش رضاوند، محمدحسین اسلامی و رامین رضاییان کرد تا سیمای ترکیب آبی‌ها تغییر کند! عجیب‌تر آنکه تعویض بعدی نکونام هم در دقیقه (4+90) و با حضور علیرضا کوشکی به جای دیدیه اندونگ به‌ثبت رسید. به نظر می‌رسد انجام 3 تعویض همزمان پیش از زدن ضربه پنالتی که توأمان با ایجاد وقفه از سوی حسین حسینی به دلیل مصدومیت همراه بود، بیشتر برای از بین بردن تمرکز بازیکن پنالتی‌زننده بود که البته تلاش نکونام موفقیت‌آمیز نبود و مشخص نیست که چرا سرمربی استقلال از ظرفیت تعویض بازیکنان در جریان بازی استفاده نکرد و تعویض‌های خود را به واپسین لحظات بازی موکول نمود!

منبع: فوتبال 360

از میان اخبار

مصاحبه طوفانی محمد دادکان؛ از آقازاده‌ها تا امیر قلعه‌نویی

شعار عجیب اصفهانی‌ها علیه ژوزه مورایس

تاریخ‌سازی جدید کریستیانو رونالدو در عربستان

شوک‌های تمام نشدنی پرسپولیس به استقلال