یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

ژاپن فینال نرود، سهمیه ایران قطعی است / عیدی المپیکی شمشیربازان در نوزوز 1403

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
ژاپن فینال نرود، سهمیه ایران قطعی است / عیدی المپیکی شمشیربازان در نوزوز 1403

شمشیربازی سابر ایران با فینالیست نشدن ژاپنی ها در جام جهانی بوداپست مجارستان، سهمیه تیمی المپیک را کسب می کند.

به گزارش "ورزش سه"، کسب اولین سهمیه تیمی ورزش ایران برای حضور در سی و سومین بازیهای المپیک تابستانی به میزبانی پاریس در سال 2024 از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که به احتمال زیاد رشته شمشیربازی اسلحه سابر آن را در روز سوم فروردین 1403 یعنی کمتر از بیست روز دیگر قطعی خواهد کرد.

با کسب اولین سهمیه تیمی ورزش ایران فشار روانی از روی قایقرانان رشته های روئینگ دو نفره زنان و کانوی دو نفره مردان که شانس خوبی برای رسیدن به پاریس در اواخر فروردین دارند، برداشته خواهد شد.

حتی والیبالی ها هم که هنوز روی کاغذ شانس کسب سهمیه المپیک پاریس را دارند با خیالی آسوده تر به میدان می روند چون ورزش ایران با موفقیت شمشیربازی در کسب سهمیه المپیک تنها دلخوش به حضور ورزشکاران در رقابتهای انفرادی نخواهد بود.

شمشیربازی اسلحه سابر ایران با کسب سهمیه تیمی چهار شانس و فرصت کسب مدال المپیک را به دست می آورد و با به دست آوردن این سهمیه ارزشمند می تواند با چهار شمشیرباز اعزامی به پاریس هم در بخش تیمی مسابقه دهد و هم با سه ورزشکار در بخش انفرادی.

در تاریخ بازیهای شمشیربازی المپیک ایتالیایی ها با کسب سهمیه تیمی موفق شده اند هم مدال تیمی را به گردن آویزند و هم طلا، نقره و برنز انفرادی را.

برای کسب سهمیه تیمی شمشیربازی المپیک تنها یک قدم باقی مانده و آن هم آخرین جام جهانی در روزهای دوم و سوم فروردین 1403 در شهر بوداپست مجارستان که جنگ اصلی بین دو تیم ایران و ژاپن برای رسیدن به 2024 پاریس است.

اگر ژاپنی ها در نوروز 1403 و شهر بوداپست به فینال نروند و ایران شانزدهم نشود سهمیه تیمی به شمشیربازی ایران خواهد رسید به این ترتیب علی پاکدامن کاپیتان تیم ملی و سه شمشیرباز دیگر ایرانی باید از رده چهاردهم بالاتر قرار بگیرند تا با کسب هر نتیجه ی دیگری توسط ژاپنی ها سلام خود به المپیک پاریس را سر دهند.

در جام جهانی پادووای ایتالیا ایران با شکست مصری که در گرجستان به این تیم باخته بود راهی هشت تیم شد تا در جای هشتم قرار گیرد و ژاپن هم رده سیزدهم را به دست آورد.

به این ترتیب فاصله ی کاهش یافته دو تیم آسیایی بعد از عملکرد نه چندان مطلوب شمشیربازان ایرانی در جام جهانی گرجستان مجدد به سود شمشیربازان کشورمان افزایش یافت و در حال حاضر در رنکینگ المپیکی فدراسیون جهانی ایران 24 امتیاز از ژاپن پیش است.

کسب مقام سوم جام جهانی بوداپست مجارستان به عنوان آخرین ایستگاه کسب سهمیه المپیک پاریس 40 امتیاز دارد و رده شانزدهم 18 امتیاز، حتی اگر ژاپنی ها در مجارستان سوم شوند و ایران رده ی شانزدهم را به خود اختصاص دهد بی شک کشورمان در این رشته ورزشی سهمیه تیمی بازیهای المپیک را به مانند 2020 توکیو به دست می آورد.

کسب سهمیه تیمی شمشیر بازی شانس کاروان ورزش کشور را برای کسب اولین مدال تاریخی این رشته ورزشی در المپیک را بالا خواهد برد چون هم در بخش تیمی و هم در سه فرصت انفرادی شمشیربازان ایران به رقابت با حریفان در پاریس می پردازند.

پوریا تابان

ژاپن فینال نرود، سهمیه ایران قطعی است / عیدی المپیکی شمشیربازان در نوزوز 1403 2
ژاپن فینال نرود، سهمیه ایران قطعی است / عیدی المپیکی شمشیربازان در نوزوز 1403 3