پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

ژولیت بینوش در جشنواره زوریخ تجلیل می‌شود

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
ژولیت بینوش در جشنواره زوریخ تجلیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایرانبه نقل از ورایتی، ژولیت بینوش با دریافت جایزه آیکون در شانزدهمین دوره جشنواره فیلم زوریخ تجلیل می‌شود.

این جایزه مهمترین و معتبرترین جایزه این جشنواره است که از 24 سپتامبر تا 4 اکتبر (3 تا 13 مهر) برگزار می‌شود.

ژولیت بینوش بازیگر سرشناس فرانسوی که جایزه اسکار را در کارنامه دارد با نمایش فیلم جدیدش «همسر خوب» ساخته مارتین پرووست در این جشنواره آیکون طلایی را دریافت می‌کند.

این نخستین باری است که این جایزه به یک بازیگر فرانسوی اهدا می‌شود.

بینوش در بیش از 75 فیلم سینمایی بازی کرده و تجربه کار با کارگردان‌های سرشناسی چون ژان لوک گدار، لویی مال، آندره تشینه، لئوس کاراکس، کریشتوف کیشلوفسکی، عباس کیارستمی، کلر دنی و اولیویه آسایاس را در کارنامه‌اش دارد.

کریستن یونگن مدیر هنری این جشنواره سوییسی گفت: امسال فرانسه کشور مهمان ماست و افتخار بزرگی است که از یک نماد واقعی سینمای فرانسه قدردانی کنیم.

وی افزود: بینوش یک بازیگر فوق‌العاده ست که نقش‌هایش را با دقتی بزرگ انتخاب می‌کند و شخصیت‌هایش را چه در فیلم‌های کمدی و چه در درام، کاملا عمیق خلق می‌کند.

بینوش نیز از اینکه راهی این جشنواره می‌شود ابراز خوشوقتی کرد و گفت هدف این جشنواره ارایه فرهنگ‌های متفاوت بین‌المللی از طریق فیلم‌هایی است که برای مخاطبان به نمایش درمی‌آید. وی همچنین از دریافت این جایزه ابراز خوشوقتی کرد و افزود: ولی بالاتر از همه، فیلم‌ها و کارگردان‌هایی که آنها را می‌سازند جای دارند و در واقع با تجلیل از من از آنها قدردانی می‌شود.

کیت بلانشت، گلن کلوز، آرنولد شوارتزنگر، مایکل داگلاس، ریچارد گر و شان پن از دریافت کنندگان پیشین این جایزه هستند.