جمعه 31 فروردین 1403

کاراته کاهای ایران رقبای خود را شناختند

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع

مراسم قرعه کشی مسابقات کاراته پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی برگزار شد و نمایندگان ایران حریفان خود را شناختند.

مراسم قرعه کشی مسابقات کاراته پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی برگزار شد و نمایندگان ایران حریفان خود را شناختند.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه فنی مربیان و مراسم قرعه کشی مسابقات کاراته در پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی قونیه 2021 عصر امروز با حضور «آنتونیو اسپینوزا» رئیس فدراسیون جهانی برگزار و طی آن کاراته کاهای ایران رقبای خود را شناختند.

در این جلسه محسن آشوری سرپرست نایب رئیسی فدراسیون کاراته به همراه اعضا کادر فنی تیم‌های ملی کاتا و کومیته کشورمان نیز حضور داشتند.

این رقابت‌ها از صبح فردا با برگزاری مسابقات کاتای انفرادی آقایان و تیمی بانوان آغاز می‌شود. که طی آن در کاتا انفرادی ابوالفضل شهرجردی در گروه یک با حریفانی از کشورهای ترکمنستان، سنگال، افغانستان، اندونزی، موریتانی، الجزایر و آذربایجان هم گروه است. در این رده 16 ورزشکار حضور دارند. سپیده امینی، زینب السادات حسینی و ملیکا عزتی نیز در کاتا تیمی بانوان که 5 تیم حضور دارند با حریفانی از کشورهای کامرون، ترکیه، الجزایر و مراکش هم گروه هستند.

اما در کومیته انفرادی و در وزن 50- کیلوگرم سارا بهمنیار بعد از یک دور استراحت به دیدار برنده در مبارزه قرقیزستان و تاجیکستان می‌رود. طراوت خاکسار هم وزن 55- کیلوگرم نیز دور نخست استراحت دارد و سپس به مصاف برنده دیدارهای قرقیزستان و آدربایجان می‌رود.

وزن 60- کیلوگرم علی مسکینی دور اول با «رافائل اکبروف» از قرقیزستان دیدار خواهد کرد. مسکینی در صورت برتری در دور دوم به مصاف «عبدالله حمد» اردنی می‌رود. مرتضی نعمتی هم در وزن 67-«یامان النتشیه» از قطر را پیش رو دارد. در وزن 75- کیلوگرم علی اصغر آسیابری بعد از یک دور استراحت، با برنده دیدار تاجیکستان و سنگال به رقابت خواهد پرداخت.

رقابت‌های کاراته در این دوره از بازی‌ها به مدت دو روز برگزار خواهد شد.