شنبه 14 مهر 1403

کارخانه قند شیروان و فولاد اسفراین در لیست بدهکاران گازی خراسان شمالی / صنایع به فکر تأمین گاز مایع زمستان باشند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
کارخانه قند شیروان و فولاد اسفراین در لیست بدهکاران گازی خراسان شمالی / صنایع به فکر تأمین گاز مایع زمستان باشند

حسن رضا میربلوکی با بیان اینکه کارخانه قند شیروان با 22 میلیارد تومان و فولاد اسفراین با 14 میلیارد تومان بدهی مشترکان بدحساب این شرکت هستند، گفت: کارخانه فولاد تقسیط انجام داده و بدهی‌ها در حال پرداخت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک از بجنورد، حسن رضا میربلوکی، مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان شمالی پیش از ظهر امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان با اشاره به اینکه در هفته دولت سال جاری 36 پروژه گازرسانی به بهره برداری خواهد رسید، اظهار داشت: پروژه های در دست افتتاح شامل گازرسانی به دو روستا، چهار شهرک روستایی، چهار پاسگاه مرزی و 25 واحد صنعتی جدید هستند.

وی با بیان اینکه روستای رشوانلو در شهرستان شیروان و روستای هوشان در شهرستان مانه و سملقان که مجموعا 99 خانوار با 335 نفر جمعیت هستند، امسال از نعمت گاز بهره مند می شوند، گفت: متراژ شبکه این دو پروژه هشت هزار و 500 متر با اعتباری بالغ بر 23 میلیارد و 985 میلیون تومان بوده است.

میربلوکی اضافه کرد: همچنین در این هفته گازرسانی به شهرک روستای سوخسو هاشم در شهرستان راز و جرگلان، شهرک روستای گلی در شهرستان بجنورد، شهرک روستای قره نوده در شهرستان بجنورد و شهرک روستای پسرکانلو در شهرستان بجنورد با جمعیت حدود 600 نفر افتتاح می شود و همچنین در گازرسانی به مناطق الحاق به طرح روستای بچه دره حدود 270 نفر از نعمت گاز بهره مند می شوند.

وی در ادامه به گازرسانی به واحد های صنعتی اشاره کرد و گفت: در هفته دولت 25 واحد صنعتی از گاز برخوردار می شوند که از این تعداد 11 صنعت در شهرستان بجنورد، 5 صنعت در اسفراین، شیروان 4 صنعت، گرمه 2 صنعت و در فاروج، جاجرم و مانه و سملقان هر کدام یک صنعت قرار دارد.

مدیر عامل شرکت گاز استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در هفته دولت، چهار پاسگاه مرزی شامل پاسگاه مرزی خیرآباد، کاریز، قره قانلو و بکسو از گاز طبیعی بهره مند می شوند.

میربلوکی افزود: با پایان عملیات گازرسانی به 25 شهر و 750 روستا و اجرای بالغ بر 7 هزار و 512 کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع و نصب بیش از 182هزار و 872 عدد انشعاب، استان خراسان شمالی در جمع سه استان پیشرو در زمینه گازرسانی قرار گرفته و استان سبز در زمینه گازرسانی است.

میربلوکی با بیان اینکه ضریب نفوذ گاز در مناطق شهری 100 درصد بوده است، افزود: تاکنون 750 روستا از نعمت گاز برخوردارند و ارتقاء درصد بهره مندی خانوارهای روستایی به نود ونه و دو درصد رسیده که از دیگر دستاوردهای شرکت گاز در راستای کسب و کار و ارتقای سطح زندگی مردم خوب استان است.

وی با اشاره به اینکه براساس آخرین آمار ثبت شده تعداد مشترکان گاز در استان خراسان شمالی 350 هزار و 108 خانوار هستند، گفت: از این تعداد 38 درصد مشترکان روستایی و 62 درصد مشترکان شهری هستند.

میربلوکی بیان داشت: از مجموع مشترکان گاز استان، 38.4 بجنورد، 18.9 شیروان، 14.6 اسفراین، 10.7 مانه و سملقان، 5.8 فاروج، 4.7 جاجرم، 4.8 رازو جرگلان و گرمه 3.1 قرار دارند.

این مقام مسئول افزود: مشترکان بدحساب گاز در خراسان شمالی کارخانه قند شیروان با 22 میلیارد تومان و فولاد با 14 میلیارد تومان است که فولاد تقسیط انجام داده و بدهی ها در حال پرداخت است، که دلیل اصلی این بدهی ها عدم ثبات قیمت ها در سال گذشته بود اما در سال جاری با ثبات قیمت پرداخت ها به موقع انجام می شود.

وی گفت: صنایع خراسان شمالی، به فکر تامین سوخت مایع باشند، سال به سال مصارف سوخت در حال افزایش است، نسبت به دوگانه سوز کردن مشعل ها اقدام کنند، زیرا در زمستان به دلیل مصرف بالا با محدودیت مواجه می شوند.

وی ابراز داشت: بیشترین مصرف گاز طی یک شبانه روز مربوط به نیروگاه شیروان است.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در استان خراسان شمالی چهارهزار خانوار از نعمت گاز محروم هستند و از سوخت فسیلی استفاده می کنند.

انتهای پیام /