شنبه 14 مهر 1403

کاریکاتور بازی پرحسرت ایران در جام جهانی / دیه‌گو کاستا محصور بین مدافعان کی‌روش (عکس)

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
کاریکاتور بازی پرحسرت ایران در جام جهانی / دیه‌گو کاستا محصور بین مدافعان کی‌روش (عکس)

عمر مومنی، کارتونیست معروف سایت گل در صفحه شخصی خودش در توییتر یک طرح کارتونی از بازی ایران مقابل اسپانیا در جام جهانی منتشر کرد.

به گزارش "ورزش سه" با نزدیک‌شدن به جام جهانی قطر، کم‌کم تمام رسانه‌ها با معطوف کردن سوژه‌ها به این تورنمنت بزرگ، مخاطبان را برای جذاب‌ترین رقابت ورزشی دنیا آماده می‌کنند. عمر مومنی، کارتونیست نام‌آشنای سایت گل برای ایرانیان هم با انتشار طرحی از مصاف ایران برابر اسپانیا در جام جهانی روسیه با دیدار بیادماندنی ایران خاطره‌بازی کرده است. البته این طرح نکات جالبی دارد که در ادامه با هم مرور می‌کنیم؛

* دفاع فشرده ایران و رستگاری دیگو کاستا

یکی از پربازدیدترین عکس‌های جام جهانی قبلی به صحنه تجمع مدافعین تیم ملی روی خط دروازه و جان‌فشانی آنها برای جلوگیری از ورود توپ به دروازه بود. موضوعی که حالا سوژه اصلی کارتونیست عرب شده و دیگو کاستا را در محاصره بی‌شمار بازیکن ایرانی نمایش داده است که با یک لبخند، از گل اتفاقی‌ای که در نهایت به ثمر رساند خوشحال است.

* پرتاب اوتی که جهانی شد

با گذشت چهار سال از جام جهانی، هرکجا که لیستی از اتفاقات بامزه این تورنمنت ردیف شده باشد، نام میلاد محمدی در راس آن می‌درخشد. مدافع چپ تیم ملی که فریم‌های استارت‌زدنش حسابی گل کرده بود، در اوقات تلف شده بازی دست به کار عجیبی زد و می‌خواست با یک پشتک، توپ را به دهانه دروازه دخیا پرتاب کند. اتفاقی که قل او مهرداد، بامزه‌ترین واکنش را به آن داشت:" وقتی دیدم سرش را سمت آسمان تکان می‌دهد، فهمیدم می‌خواهد یک کار عجیبی انجام دهد" جالب‌تر اینکه میلاد بعد از بازی به هم‌تیمی‌ها گفته بود برای بار دوم هم می‌خواست با پشتک توپ را پرتاب کند اما پشیمان شده است!

* دریبلی که مبدا حضور پیکه در جام جهانی شد!

ستاره خط دفاعی اسپانیا در آن تورنمنت که سومین دوره حضورش در جام جهانی را تجربه می‌کرد، دریبلی از وحید امیری خورد که تا مدت‌ها در تیتراژهای برنامه‌های ورزشی بود. لایی وحید به پیکه در شرایطی که این مدافع یکی در برابر دریبل خوردن یکی از سرسخت‌ترین‌هاست، حسابی در فضای مجازی گل کرد و با هشتگ nutmeg وایرال شد.

کاریکاتور بازی پرحسرت ایران در جام جهانی / دیه‌گو کاستا محصور بین مدافعان کی‌روش (عکس) 2
کاریکاتور بازی پرحسرت ایران در جام جهانی / دیه‌گو کاستا محصور بین مدافعان کی‌روش (عکس) 3