جمعه 7 اردیبهشت 1403

کاغذ تولید داخل در آستانه ورود به بازار نشر

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
کاغذ تولید داخل در آستانه ورود به بازار نشر

مدیر عامل کارخانه مازندران گفت: از شهریور ماه هزار تن کاغذ چاپ و تحریر برای استفاده ناشران کشور در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار خواهد گرفت.

- اخبار فرهنگی -

امید نیک‌نژاد، مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، گفت: در راستای کمک به حوزه نشر کشور، تفاهم‌نامه تامین هفت هزار تُن کاغذ چاپ و تحریر با خانه کتاب و ادبیات ایران به نمایندگی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به امضا رسید.

وی ضمن تجلیل از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون فرهنگی او در اعتماد به محصول ایرانی تصریح کرد: با امضای این تفاهم نامه از شهریورماه مقدار هزار تن کاغذ چاپ و تحریر تولیدی این کارخانه مازاد بر قرارداد قبلی منعقد شده با وزارت آموزش و پرورش در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار خواهد گرفت.

نیک‌نژاد با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم در رسیدن به خودکفایی در صنعت کاغذ افزود: کل کاغذ مورد نیاز حوزه نشر کشور با برنامه‌ریزی لازم در داخل قابل تولید و تامین خواهد بود.

کاهش تمایل به واردات کاغذ / افزایش قمت جهانی، بازار داخلی را گران کرد پس لرزه‌های افزایش قیمت کاغذ در بازار لوازم‌التحریر / دفتر مشق 70 درصد گران می‌شود؟