دوشنبه 23 مهر 1403

کالدرون خطاب به داور فینال جام جهانی 90: صادق باش و اعتراف کن

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کالدرون خطاب به داور فینال جام جهانی 90: صادق باش و اعتراف کن

تهران - ایرنا - «گابریل کالدرون» بعد از 30 سال از داور فینال جام جهانی 1990 خواست تا به اشتباهش در مورد عدم اعلام پنالتی روی وی در دیدار آرژانتین برابر آلمان اعتراف کند.

سرمربی سابق باشگاه پرسپولیس در جریان فینال جام جهانی 1990 به همراه آلبی سلسته برابر آلمان قرار گرفت؛ تیمی که در نهایت عنوان قهرمانی را به خانه برد.

و حالا بعد از 30 سال، کالدرون در پستی توییتری خطای پنالتی را که روی وی اعلام نشد، به خاطر آورد و از داور آن دیدار خواست تا اشتباه خود را بپذیرد.

در سال 1990 آلمان‌ها بعد از فینالی بسیار سخت برابر آرژانتین، قهرمان شدند. یک پنالتی در دقیقه 85 بازی تکلیف قهرمانی را مشخص کرد و سومین ستاره را روی سینه ژرمن‌ها چسباند.

با این حال، این دیدار به واسطه صحنه جنجال برانگیز دقیقه 78 نیز در یادها ثبت شده است؛ «لوتار ماتئوس» در محوطه جریمه خودی، کالدرون را که اسطوره باشگاه رئال بتیس بود، نقش بر زمین کرد و داور هیچ خطایی اعلام نکرد.

کالدرون با به خاطر آوردن این صحنه در توییتر از داور دیدار یعنی «ادگاردو کولسال» خواست تا اشتباهش را قبول کند و نوشت: کودسال، لطفا صادق باش. تقریبا سی سال پیش ما در فینال جام جهانی 1990 در ایتالیا برابر آلمان بازی کردیم.

وی که به همراه این درخواست ویدئویی صحنه مذکور را نیز ضمیمه کرده است، ادامه داد: در دقیقه 78 زمانی که بازی بدون گل مساوی پیگیری می‌شد، لوتار ماتئوس روی من خطای پنالتی محرزی مرتکب شد. او پای من را کشید و مرا نقش بر زمین کرد.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند. فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

کالدورن در ادامه می‌نویسد: البته ادگاردو کودسال داور مکزیکی آن را خطا اعلام نکرد. مابقی داستان را هم که همه می‌دانند. با این حال، چند روز پیش، این صحنه را برای نخستین بار از زاویه‌ای که به وضوح بر ادعای آن روز من صحه می‌گذارد، دیدم.

وی افزود: مثل یک جنایت بود. او (داور) دست کم باید صادق باشد و به اشتباه خود و ربودن شانس بالا بردن جام قهرمانی 1990 ایتالیا از آرژانتین اعتراف کند.

پیش‌تر کودسال در گفت‌وگو با رادیو 1010 اروگوئه گفته بود که دیگو مارادونا بدترین آدمی است که تا به حال دیده است.

*س_برچسب‌ها_س*