پنج‌شنبه 12 مهر 1403

کامبک 10 نفره یوونتوس در شب بدشانسی‌های پیاپی / شکست بایرن و رئال پس از مدت‌ها و پیروزی لیورپول + فیلم

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
کامبک 10 نفره یوونتوس در شب بدشانسی‌های پیاپی / شکست بایرن و رئال پس از مدت‌ها و پیروزی لیورپول + فیلم

هفته دوم لیگ قهرمانان اروپا، چهارشنبه شب با برگزاری 9 دیدار باقی مانده به پایان رسید.

در یکی از مهمترین و جذابترین دیدارها، تیم یوونتوس در حضور 45 هزار تماشاگر ورزشگاه رد بول آرنای آلمان، مهمان تیم لایپزیش بود که با نتیجه سه بر دو به پیروزی رسید. شاگردان تیاگو موتا در این مسابقه بدشانسی‌های زیادی را آوردند، اما در نهایت توانستند دومین برد پیاپی را در لیگ قهرمانان کسب کنند.

هنوز 11 دقیقه هم از این مسابقه نگذشته بود که دو تعویض تیاگو موتا استفاده شد. گلسون برمر مدافع برزیلی یووه و چیکو گونزالس مهاجم آرژانتینی این تیم در همان اوایل مسابقه مصدوم شدند تا موتا مجبور به انجام دو تعویض زودهنگام شود. در دقیقه 30 حمله خطرناک یوونتوسی‌ها را دروازه بان لایپزیش مهار کرد و بلافاصله یک ضدحمله به راه انداختند و بنجامین ششکو موفق شد دروازه یووه را باز کند.

در نیمه دوم یوونتوس سراپاحمله به میدان آمد و بعد از یک تیرک در دقایق ابتدایی این نیمه، دوشان ولاهوویچ در دقیقه 50 توانست سانتر کم ارتفاق کامبیاسو را قطع کند و توپ وارد دروازه حریف و بازی مساوی شد.

در دقیقه 59 لایپزیش بازهم صاحب یک ضدحمله شد و دیگرگوریو دروازه بان یوونتوس از محوطه جریمه خارج شد و توپ را دفع کرد. با این حال کمک داور ویدیویی مشخص کرد که این دروازه بان با استفاده از دست این کار را انجام داده و داور پس از بازبینی صحنه، او را با کارت قرمز مستقیم جریمه کرد تا موتا بازهم مجبور به انجام تعویض اجباری شود. ماتیا پرین و داگلاس لوئیز به عنوان آخرین تعویضی‌های موتا به زمین آمدند تا لوئیز روی ضربه کاشته همان صحنه، توپ به دستش برخورد کرد تا بلافاصله بعد از ورود به زمین به حریف پنالتی دهد. ششکو دومین گل خودش و میزبان را از روی نقطه پنالتی زد.

با این حال یوونتوس 10 نفره خیلی زود توانست گل مساوی را بزند و دوشان ولاهوویچ در دقیقه 68 روی یک شوت محکم و زیبا بازهم بازی را مساوی کرد. لایپزیش با استفاده از امتیاز میزبانی و داشتن یک یار بیشتر، تلاش کرد تا بازی را پیروز شود، اما در دقیقه 82 این بار کونسسائو بود که روی یک حرکت انفرادی زیبا، گل سوم یوونتوس را هم بزند تا شاگردان موتا با 10 بازیکن یک کامبک فوق العاده را ثبت کنند.

تلاش و حملات پی در پی لایپزیش در دقایق باقی مانده نتیجه نداد تا بانوی پیر با کسب دومین برد خود در لیگ قهرمانان، با 6 امتیاز در رتبه هفتم قرار بگیرد. لایپزیش هم که در بازی اول مقابل اتلتیکو شکست خورده بود، همچنان بدون امتیاز ماند.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

در دیگر بازی مهم، رئال مادرید مهمان تیم لیل فرانسه بود که با یک گل شکست خورد تا بعد از 36 مسابقه، طعم باخت را بچشد. کارلو آنچلوتی که پس از دربی پرفشار مادرید، به امباپه و رودریگو در ترکیب اصلی استراحت داده بود، در آخرین ثانیه‌های نیمه نخست با هند کاماوینگا یک پنالتی به حریف هدیه داد. جاناتان دیوید این پنالتی را برخلاف جهت لنین تبدیل به گل کرد.

فشار همه جانبه رئال در نیمه دوم حتی با وجود آمدن امباپه و مودریچ به زمین نتیجه نداد تا یک شگفتی بزرگ رخ دهد و لیل مقابل رئال پیروز شود. رئال و لیل هر دو با سه امتیاز در رتبه‌های هفدهم و هجدهم جدول جای دارند.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

اما این تنها شگفتی بازی امشب نبود و بایرن مونیخ هم در انگلیس و ویلاپارک مقابل استون ویلا با یک گل شکست خورد. دوران در دقیقه 79 تک گل این مسابقه را زد تا کمپانی هم با بایرن مونیخ طعم شکست را بچشد. شاگردان اونای امری با کسب دومین برد پیاپی خود در لیگ قهرمانان، 6 امتیازی شد و در رتبه ششم جدول دارد. بایرن هم سه امتیازی باقی ماند. بایرن مونیخ پس از 7 سال و انجام 41 مسابقه در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا شکست خورد.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

لیورپول با دو گل مک آلیستر و محمد صلاح در آنفیلد با دو گل از سد بولونیا ایتالیا عبور کرد تا آنها هم شش امتیازی شوند. محمد صلاح با 45 گل، بالاتر از دیدیه دروگبا (44) و ساموئل اتوئو (30) به برترین گلزن آفریقایی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شد. همچنین صلاح به اولین بازیکن تاریخ لیورپول تبدیل شد که در 5 مسابقه خانگی متوالی در لیگ قهرمانان اروپا گلزنی کرده است.

اتلتیکو مادرید در پرتغال با چهار گل مقابل بنفیکا شکست خورد تا دیگر تیم شهر مادرید هم بعد از دربی سخت این شهر که به تساوی انجامید، شکست بخورد. بنفیکا با این برد شش امتیازی شد و اتلتیکو سه امتیازی باقی ماند.

در سایر دیدارها، آتالانتا با سه گل میزبانش شاختاردونتسک اوکراین را شکست داد، ژیرونا در خانه سه بر دو مقابل فاینورد هلند مغلوب شد، مصاف دیناموزاگرب و موناکو با تساوی دو بر دو به پایان رسید و اشتورم گراتس اتریس با یک گل از کلوب بروژ بلژیک شکست خورد.