یک‌شنبه 27 خرداد 1403

کامرانی‌فر: بازیکنان اصلی الجزایر طبق قرارداد باید مقابل تیم ملی ایران حاضر باشند / فرآیند انتخاباتی شروع شده؛ مهدوی‌کیا هنوز هم سرمربی ماست

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
کامرانی‌فر: بازیکنان اصلی الجزایر طبق قرارداد باید مقابل تیم ملی ایران حاضر باشند / فرآیند انتخاباتی شروع شده؛ مهدوی‌کیا هنوز هم سرمربی ماست

دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: در قراردادی که امضاء شده باید بازیکنان اصلی باشند؛ در این قرارداد نوشته شده مثلاً اگر بازیکنی مصدوم باشد، نمی‌تواند بازی کند ولی در قرارداد باید بازیکنان اصلی مطابق لیست قبلی فیفای آن ها باشند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ حسن کامرانی‌فر، دبیرکل فدراسیون فوتبال پس از جلسه با منوچهر شفقتیان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شاید کوتاهی ما بوده که تا این مدت نتوانستیم برای پیشکسوتان و کسانی که برای فوتبال زحمت می‌کشند، کاری انجام بدهیم. وظیفه ما بوده از او دعوت کنیم؛ ان‌شاءالله فدراسیون بتواند مواردی را برای او انجام بدهد. باید بررسی‌ها انجام شود و حداقل کاری که می‌توانیم را انجام بدهیم و ما فوتبالی‌ها کاری غیر از این نداریم.

وی در ادامه پیرامون شرایط تیم ملی فوتبال و اردوی دوحه بیان داشت: تیم ملی شرایط خوبی دارد، تمرین می‌کنند و ان‌شاءالله بازی خوبی هم داشته باشند. منتظریم تیم برگردد تا با سرمربی تیم ملی صحبت کنیم و برای ادامه اردو یا اردوی بعدی تصمیم بگیریم.

کامرانی‌فر در رابطه با قرارداد بسته شده بین فدراسیون ایران و الجزایر عنوان داشت: در قراردادی که امضاء شده باید بازیکنان اصلی باشند؛ در این قرارداد نوشته شده مثلاً اگر بازیکنی مصدوم باشد، نمی‌تواند بازی کند ولی در قرارداد باید بازیکنان اصلی مطابق لیست قبلی فیفای آن ها باشند. موارد قرارداد زیاد بوده اما محرمانه است. در قرارداد آمده که هر دو تیم باید با بازیکنان اصلی بازی کنند.

او درباره آغاز فرآیند انتخابات فدراسیون گفت: فرآیند شروع شده و نامه‌ها برای این که قسمت‌های مختلف نماینده‌های‌شان را معرفی کنند، ارسال شده. طبق اساسنامه 70 روز قبل از مجمع باید نامه‌ها و دعوت‌نامه ارسال شوند تا محل مجمع و تاریخ آن مشخص می‌شود. موضوعی که مهم است؛ تیم‌ها باید 70 روز قبل مشخص شده باشند. الان لیگ برتر و فوتسال ما تمام شده و فقط لیگ دو تمام نشده که نماینده سال گذشته است و مشکلی پیش نمی‌آید.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در مورد دل‌خوری سرمربی تیم فوتبال امید از عدم وجود بازی تدارکاتی تصریح داشت: به هر حال آن ها هم باید در فیفادی بازی کنند. وضعیت امید ما بستگی به فیفادی دارد و باید بر اساس آن برنامه‌ریزی کنیم. باید هم برای فیفادی بعدی و هم در زمانی که جام‌جهانی برگزار می‌شود و بازیکنان امید زمان آزاد دارند، بتوانیم برایشان برنامه‌ریزی کنیم تا با قدرت پیش برویم.

وی هم‌چنین ابراز داشت: ضمن این که ما با تیم 21 سال در این مسابقات شرکت کردیم؛ این تیم می‌تواند برای المپیک باشد. تمام تیم‌ها با بازیکنانی آمدند که نمی‌توانند از آن ها برای المپیک استفاده کنند این سیاست فدراسیون فوتبال بود، ان‌شاءالله بتوانیم برای تیم ملی امید هم برنامه‌ریزی کنیم. تا این لحظه مهدوی‌کیا سرمربی تیم ماست و کمیته فنی هم عملکرد تیم را بررسی و نظرش را اعلام می‌کند.

کامرانی‌فر در این باره که آیا پریا شهریاری به جهای سیده‌شهره موسوی در قامت نایب‌رئیس سوم و بانوان فدراسیون فوتبال فعالیتی خواهد داشت، گفت: اجازه بدهید در این مورد اظهارنظر نکنم.

او در خصوص وضعیت البسه تیم ملی فوتبال برای جام جهانی قطر تاکید داشت: کارهای آن و فراخوان انجام شده، پاکت‌های شرکت‌های داخلی و خارجی باز شده و به محض اینکه اردو تمام شود این مسأله هم اعلام خواهد شد. مذاکرات برای بازی تدارکاتی در شهریورماه هم آغاز شده و امیدواریم باز هم در آخرین لحظه اتفاقاتی نیفتد.

دبیرکل فدراسیون فوتبال پیرامون انتخابات هیأت رئیسه فدراسیون و تعیین جانشین برای مهرداد سراجی اذعان داشت: این مسائل روند انتخاباتی خاص خودش را دارد. تنها چیزی که می‌توانم بگویم، این است که انتخابات رئیس فدراسیون، نواب رئیس و یک نفر از اعضای هیأت رئیسه در اولین مجمع انجام خواهد شد.

وی در پایان درباره رأی پرونده مارک ویلموتس گفت: 3 ماه دیگر تمدید شده و ما منتظر هستیم.

انتهای پیام /