سه‌شنبه 3 مهر 1403

کاهش بار ترافیکی در محورهای جنوب کشور از طریق اتصال کریدور شمال - جنوب

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
کاهش بار ترافیکی در محورهای جنوب کشور از طریق اتصال کریدور شمال - جنوب

محمد رضا رحمانی مدیر هلدینگ راه وشهرسازی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اتصال به کریدور شمال - جنوب نقش موثری در افزایش میزان حجم ترانزیت کشور دارد گفت: طبق برنامه ریزی که صورت گرفته است اجرای این اقدام خود نقش بسیار موثری در توسعه حمل و نقل و زیرساخت‌های جاده‌ای دارد.

وی ادامه داد: یکی از پروژه های که در حال اجرا است و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته می تواند تا پایان سال به اتمام برسد بزرگراه کنارتخته - دالکی که با هدف اتصال کریدور شمال به جنوب کشور در استان بوشهر در حال اجرا است، پیشرفت چشمگیری دارد و تا پایان سال تکمیل می‌شود.

مدیر هلدینگ راه وشهرسازی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا تصریح کرد: پروژه بزرگراه کنارتخته - دالکی به دلیل شرایط خاص جغرافیایی و منطقه‌ای اهمیت ویژه‌ای دارد. این بزرگراه 6.5 کیلومتر مسیر اصلی و نزدیک به 2 کیلومتر مسیر فرعی دارد. از دیگر ویژگی‌های آن، احداث 2 دستگاه تونل به طول 600 متر و سه دستگاه پل خاص به طول 510 متر است.

وی با اشاره به اینکه پروژه بزرگراه کنارتخته دالکی با حفاری 58 هزار مترمکعب تونل و یک میلیون مترمکعب خاکبرداری، گامی بزرگ در بهبود حمل و نقل کشور است گفت: با پیشرفت عملیات خاکبرداری، خاکریزی، بتن‌ریزی و ساخت ابنیه فنی و پل‌ها، این پروژه تا کنون 300 هزار مترمکعب خاکبرداری و 40 هزار مترمکعب خاکریزی را پشت سر گذاشته است. در حال حاضر 207 نفر به همراه 65 دستگاه ماشین‌آلات سنگین به صورت مستقیم در این پروژه مشغول به کار هستند.

او با تاکید بر اینکه اجرای پروژه بزرگراه کنارتخته دالکی باعث کاهش تصادفات جاده‌ای، کاهش مصرف سوخت و زمان سفر میان استان‌های بوشهر و فارس خواهد شد. همچنین این پروژه نقش مهمی در افزایش نرخ اشتغال در منطقه و توسعه اقتصادی دارد گفت: بزرگراه کنارتخته دالکی به شریان حیاتی بوشهر تبدیل می‌شود و با تزریق اعتبارات مصوب، سرعت اجرای پروژه افزایش خواهد یافت و انتظار می‌رود که این مسیر به یکی از مهم‌ترین راه‌های ارتباطی در جنوب کشور تبدیل شود.

او افزود: پروژه بزرگراه کنارتخته دالکی به خوبی در حال پیشرفت است و 5 هزار مترمکعب بتن‌ریزی و 963 متر حفاری شمع‌ها انجام شده است. با تأمین اعتبارات لازم و رفع موانع، این پروژه در موعد مقرر افتتاح می‌شود.

رحمانی با بیان اینکه پروژه بزرگراه کنارتخته - دالکی به‌عنوان یکی از پروژه‌های اساسی توسعه زیرساختی جنوب کشور، با سرعت خوبی در حال پیشرفت است گفت: این پروژه نه تنها به بهبود زیرساخت‌های ترانزیتی کشور کمک می‌کند، بلکه کاهش ترافیک و تصادفات، افزایش اشتغال و رشد اقتصادی در منطقه را نیز به دنبال خواهد داشت با ادامه این پروژه و همکاری دولت و نهادهای مرتبط، انتظار می‌رود که این بزرگراه به شریان حیاتی جنوب ایران تبدیل شود.

خبرنگار: محبوبه کباری