سه‌شنبه 17 مهر 1403

کاهش هزینه های تولید ناوگان حمل و نقل ریلی در دستور کار قرار گرفت

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
کاهش هزینه های تولید ناوگان حمل و نقل ریلی در دستور کار قرار گرفت

جبارعلی ذاکری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن در هفتمین دوره جایزه ملی تعالی نگهداشت و مدیریت دارایی های فیزیکی ایران گفت: ضروری است که در حوزه نگهداری و تعمیر ناوگان ریلی بازنگری در فرآیندها صورت گیرد.

وی ادامه داد: در حوزه حمل و نقل جاده‌ای، دریایی و هوایی بحث‌ها و مشکلاتی داریم که غالبا از مشکلات دولتی آغاز و سقف اداره خدمت برای فعالان حوزه ها مطرح می‌شود.

وی اظهار کرد: راه آهن قیمت تمام شده خود را باید از مشتری دریافت کند یکی از بحث هایی که به صورت جدی باید در ناوگان ها و زیربناها مورد توجه باشد بحث کاهش هزینه های تولید و خدمات است که با بازنگری در فرآیندها صورت می‌گیرد.

ذاکری با بیان اینکه باید در حوزه نگهداری و تعمیر و بازسازی ناوگان فرسوده، خدمات راه آهن ادامه یابد گفت: در حال حاضر هزینه های نگهداشت در این بخش افزایش یافته است و ما امیدواریم در مجموعه راه آهن به کمک فعالان حوزه بتوانیم بخشی از قیمت تمام شده را مدیریت کنیم.

وی تصریح کرد: باید بتوانیم برای مدیریت هزینه نگهداشت ناوگان، اقداماتی انجام دهیم؛ توانمندسازی نیروی انسانی و مشاوران صنایع مختلف همچنین افزایش اثربخشی سامانه های مدیریتی نت، باید در انجمن مورد توجه قرار بگیرد.

خبرنگار: محبوبه کباری