شنبه 16 تیر 1403

کتابی درباره منافقین، جایزه 400 میلیون تومانی جلال آل احمد را بدست آورد

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
کتابی درباره منافقین، جایزه 400 میلیون تومانی جلال آل احمد را بدست آورد

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس آیین اختتامیه شانزدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد با حضور یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزیر فرنگ و ارشاد اسلامی، علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات و جمعی از اصحاب قلم در تالار وحدت تهران آغاز شد.

در این مراسم علی رمضانی طی سخنانی با اشاره به اینکه مجموعه خانه کتاب و ادبیات به عنوان دبیرخانه جایزه جلال تلاش می‌کند تا داوران و اعضای هیأت علمی کارشان را به نحو احسن انجام دهند و امشب نمایی از این تلاش برای شما به نمایش در می‌آید.

وی ادامه داد: جلال به عنوان نویسنده معاصر هر سال گویی یک تحفه برای این جایزه دارد، سال قبل هفتادمین سال انتشار کتاب غربزدگی بود و امسال هم صدمین سال تولد جلال است و او ما را رهنمون می‌کند به علوم روز. کتاب ولایت عزائیل محصول سفر او در سال 41 و پانزده سال بعد از شکل‌گیری دولت جعلی صهیونیستی نوشته شده و جلال در این کتاب از آپارتاید آنها پرده بر می‌دارد امروز هم آنچه در سرزمین‌های اشغالی رخ می‌دهد را می‌بینیم.

رمضانی گفت: از گلعلی بابایی دبیر علمی و مستند‌نگاران و اعضای هیأت علمی و داوران تشکر می‌کنم. هر سال درباره نتایج جایزه گفت‌و‌گو می‌شود و این نشانه اهمیت آن است و همه خواهان افزایش تأثیر‌گذاری در تولید آثار ادبی هستند و خواسته به حقی است. امسال برای پانزدهمین دوره از ماه‌ها قبل کار پرداختن آثار آغاز شد و در نمایشگاه کتاب هم به رهبری درباره صدمین سال تولد جلال و جایزه گزارشی ارائه شد.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات گفت: جایزه جلال به عنوان جایزه ادبی در زبان فارسی نه تنها به عنوان زبان جغرافیای امروز بلکه مورد توجه فارسی زبانان دنیا است. رمضانی در ادامه سخنانی از ادیبان دیگر کشورها درباره جایزه جلال را قرائت کرد.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید جایزه جلال جایزه ادبی جلال خانه کتاب و ادبیات این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است