جمعه 10 فروردین 1403

کتاب «روح‌الله» نقد و بررسی می‌شود

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
کتاب «روح‌الله» نقد و بررسی می‌شود

کتاب «روح‌الله» شامل روایت مستند زندگی امام خمینی (ره) نوشته هادی حکیمیان فردا چهارشنبه 12 بهمن در فروشگاه کتاب به‌نشر نقد و بررسی می‌شود.

کتاب «روح‌الله» شامل روایت مستند زندگی امام خمینی (ره) نوشته هادی حکیمیان فردا چهارشنبه 12 بهمن در فروشگاه کتاب به‌نشر نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «روح‌الله؛ روایت مستند زندگی امام خمینی (ره)» به قلم هادی حکیمیان فردا چهارشنبه 12 بهمن‌ماه در فروشگاه کتاب به‌نشر نقد و بررسی می‌شود.

زندگی تاریخی و سیاسی شخصیت‌های بزرگ و به ویژه رهبران اثرگذار در انقلاب‌های مهم، همواره از علاقه‌مندی‌های اقشار کتاب‌خوان جامعه بوده است. سیدروح‌الله موسوی خمینی، رهبر انقلاب اسلامی ایران، شخصیتی چندبُعدی داشت که مطالعه و شناخت ابعاد زندگی او، هم در فهم تاریخ معاصر مؤثر است و هم می‌تواند در تصمیم‌گیری برای افق‌های آینده اثرگذار باشد.

هادی حکیمیان پس از چند تجربه همکاری موفق با نشر شهرستان ادب و تألیف آثاری هم‌چون «برج ناز»، «برج قحطی»، «باغ خرمالو» و «خواب پلنگ» این بار سعی داشته است به تعبیر خود، پاره‌ای از رخدادهای مهم تاریخی مؤثر در شکل‌گیری شخصیت آیت‌الله خمینی و به تبع آن، انقلاب اسلامی، مدیریت حضرت امام (ع) در جامعه و جنگ را به زبان داستان و رمان، برای مخاطبان ادبیات در قالب کتاب «روح‌الله» روایت کند.

«روح‌الله» تکیه بر وقایع مستندی دارد که در کنار یکدیگر، بخش‌های مهمی از زندگی تاریخی و سیاسی رهبر انقلاب اسلامی را بازگو می‌کند. منابع و مأخذ مذکور در پایان کتاب، به خوبی روشنگر دقت نویسنده و تلاش او برای روایتی دقیق از وقایع دارد؛ ولی این امر، منافی استفاده نویسنده از تکنیک‌های معمول زندگی‌نامه‌نویسی برای تبیین و جذابیت بیشتر اثر نیست.

این کتاب در 10 فصل نوشته شده و هر فصل، راوی یکی از بخش‌های مهم زندگانی امام خمینی است.

نشست نقد و بررسی این‌کتاب با حضور بهروز افخمی منتقد، محمد رودگر، پژوهشگر، محمدقائم خانی، به‌عنوان دبیر نشست و هادی حکیمیان، نویسنده اثر همراه است.

این‌برنامه به مناسبت فرا رسیدن چهل و چهارمین روزهای دهه فجر انقلاب اسلامی، فردا چهارشنبه 12 بهمن از ساعت 10:30 در فروشگاه کتاب به نشر واقع در خیابان انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.