دوشنبه 16 مهر 1403

کتاب «زن و بازیابی هویت حقیقی» تجدید چاپ شد

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
کتاب «زن و بازیابی هویت حقیقی» تجدید چاپ شد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو، کتاب «زن و بازیابی هویت حقیقی»؛ گزیده بیانات حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) که با هدف تبیین مسائل مختلف مربوط به حوزه‌ی زنان با موضوع بازیابی هویت حقیقی و با نگاهی به شرایط موجود در جوامع اسلامی و غربی گردآوری شده، از سوی انتشارات انقلاب اسلامی به چاپ هفدهم رسید. این کتاب گزیده‌ای از بیانات حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای می‌باشد...

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو، کتاب «زن و بازیابی هویت حقیقی»؛ گزیده بیانات حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) که با هدف تبیین مسائل مختلف مربوط به حوزه‌ی زنان با موضوع بازیابی هویت حقیقی و با نگاهی به شرایط موجود در جوامع اسلامی و غربی گردآوری شده، از سوی انتشارات انقلاب اسلامی به چاپ هفدهم رسید.

این کتاب گزیده‌ای از بیانات حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای می‌باشد که در 4 بخش اصلی و 22 فصل به بررسی مسائل مختلف حوزه زن و خانواده می‌پردازد. از موضوعات این کتاب می‌توان به «پیشینه‌ی تاریخی، نگاه غرب به زن، الگوی قرآنی - اسلامی زن، برابری و تفاوت میان زن و مرد، عوامل انحطاط زن، نقش زن در خانواده و اجتماع، مسائل مربوط به حجاب» اشاره کرد.

«زن و بازیابی هویت حقیقی» با توجه به اهمیت و جایگاه ویژه‌ی زن در حوزه‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی در چهار بخش، توسط جمعی از محققان و پژوهشگران به زیور طبع آراسته شده است. بخش اول این اثر به «کلیات مباحث زن و خانواده» در چهار فصل پرداخته است. در بخش دوم، موضوع «سیمای زن در بُعد فردی» در پنج فصل مورد بررسی قرار گرفته و «سیمای زن در بُعد خانوادگی» موضوع بخش سوم این کتاب است که در هفت فصل تهیه و تدوین شده است. «سیمای زن در بُعد اجتماعی» موضوع بخش چهارم کتاب «زن و بازیابی هویت حقیقی» است.