سه‌شنبه 1 خرداد 1403

کتاب کمیک «شگفتی‌های عالم کوانتومی» منتشر شد

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
کتاب کمیک «شگفتی‌های عالم کوانتومی» منتشر شد

کتاب «شگفتی‌های عالم کوانتومی» نوشته تیبو دامور و متیو برنیا با ترجمه آرش ظهوریان پردل توسط انتشارات فاطمی منتشر و راهی بازار نشر شد.

کتاب «شگفتی‌های عالم کوانتومی» نوشته تیبو دامور و متیو برنیا با ترجمه آرش ظهوریان پردل توسط انتشارات فاطمی منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «شگفتی‌های عالم کوانتومی» نوشته تیبو دامور و متیو برنیا به‌تازگی با ترجمه آرش ظهوریان پردل توسط انتشارات فاطمی منتشر و راهی بازار نشر شده است. این‌کتاب یکی از عناوین مجموعه «کتاب‌های فانوس» است که کتاب‌های علمیِ عمومی این‌ناشر را شامل می‌شود.

کتاب کمیک پیش‌رو که نسخه اصلی‌اش سال 2017 منتشر شده، فیزیک کوانتومی را برای نوجوانان به زبان ساده تشریح می‌کند. شخصیت اصلی قصه‌اش هم یک‌مرد ماجراجو به‌نام باب است که همراه سگش ریک سفرهای زیادی به دور دنیا و ماه داشته است. اما سفر او و ریک به عالم کوانتومی، باعث می‌شود با عجایب زیادی روبرو شوند؛ مثلا یک‌سگ، مثل گربه شرودینگر - می‌تواند هم زنده و هم مُرده باشد و نگاه یک موش، می‌تواند عالم را تغییر دهد.

راهنمای باب و ریک در سفرشان به عالم کوانتومی، حرف h است که با نام ثابت پلانک شناخته می‌شود. آنها در این ماجراجویی، با ماکس پلانک، به پنکیک می‌روند، با اینشتین درباره اتم گفتگو می کنند، به دیدار لویی دوبروی در کاخش میروند، با هایزنبرگ در جزیره هلیگولند گپ می‌زنند و...

به‌جز متن اصلی کتاب که تلفیق متن و تصویر است، مفاهیم علمی‌ای که در کتاب به آن‌ها اشاره شده، در پایان تشریح شده‌اند. این‌مفاهیم از این‌قرارند: آزمایش‌های اَسپکت، آلبرت اینشتین، اروین شرودینگر، بس‌عالم، تابع موج، تداخل، ثابت پلانک، جسم سیاه، درهم‌تنیدگی کوانتومی، عالم کوانتومی و زندگی روزمره، فوتون، کنفرانس سولوی، کیهان‌شناسی کوانتومی، گربه شرودینگر، لویی دوبروی، ماکس بُرن، ماکس پلانک، معادله شرودینگر، موش اینشتین، معادله کمتر شناخته‌شده E=hf، ناهمدوسی، نیلس بور، ورنر هایزنبرگ، هیو اورت،

این‌کتاب با 160 صفحه مصور، شمارگان هزار نسخه و قیمت 105 هزار تومان منتشر شده است.