چهارشنبه 25 مهر 1403

کدام پدیده‌های مخرب جوی به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان خسارت زد؟

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کدام پدیده‌های مخرب جوی به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان خسارت زد؟

زاهدان - ایرنا - دبیر تهک کشاورزی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای اسفند پارسال تا اول اردیبهشت سه پدیده مخرب جوی به بخش کشاورزی این استان خسارت وارد کرده است.

محسن بستانی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: سیل قوی‌ترین پدیده مخاطره آمیز بر فعالیت‌های کشاورزی سیستان و بلوچستان طی این مدت بوده است.

وی ادامه داد: این مخاطره حداقل طی 2 مرحله در چند شهرستان جنوب سیستان و بلوچستان موجب بروز خسارت‌هایی شده است.

دبیر تهک کشاورزی هواشناسی سیستان و بلوچستان بیان کرد: برآورد خسارتی که از حجم خسارت سیل فروردین در شهرستان‌های قصرقند، سرباز، نیکشهر، خاش و فنوج از سوی مسوولان این استان اعلام شد، بیش‌از 400 میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: عمده خسارت‌ها مربوط به اراضی کشاورزی و باغی، فعالیت‌های دامداری و دامپروری، تخریب چاه‌ها و چاهک‌های آب، تخریب بندها و سازه‌های آبخیزداری، محورهای مواصلاتی بین مزارع و زیرساخت‌های شیلاتی بوده است.

بستانی تصریح کرد: پدیده مخاطره آمیز دیگری که در فروردین امسال بیش‌از 40 میلیارد تومان به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان خسارت وارد کرد، باران شدید و تگرگ است که بیشتر خسارت‌ها مربوط به نیمه جنوبی این استان بوده است.

وی گفت: به رغم اینکه وزش باد شدید و توفان گرد و خاک 2 پدیده مخاطره آمیز پرتکرار در سیستان و بلوچستان هستند که در طول سال فعالیت‌های کشاورزی را تحت تأثیر قرار می‌دهند اما در ماه‌های اسفند و اردیبهشت گزارشی از میزان خسارت به این بخش دریافت نشده است.

*س_برچسب‌ها_س*