یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

کره در لندن، تصمیم فدراسیون فوتبال / رد اتهام جنجالی علیه یورگن کلینزمن

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
کره در لندن، تصمیم فدراسیون فوتبال / رد اتهام جنجالی علیه یورگن کلینزمن

برخلاف ادعای اولیه رسانه‌های کره‌جنوبی، اقامت این تیم در لندن با تصمیم یورگن کلینزمن نبوده است.

به گزارش "ورزش سه"، تساوی مقابل ولز و پنجمین بازی متوالی بدون پیروزی، خشم هواداران کره علیه کادرفنی و بازیکنان این تیم را برانگیخت. در این میان اما یک شایعه عجیب، همه چیز را تحت‌تاثیر قرار داد: دعوت از یورگن کلینزمن برای بازی اسطوره‌های بایرن مونیخ و چلسی. متعاقب این دعوتنامه، خبر آمد که کره‌جنوبی برای برگزاری بازی با عربستان به میزبانی نیوکاسل، راهی لندن شده است.

این خبر کوتاه کافی بود تا گروهی از رسانه‌های کره اینطور تحلیل کنند که یورگن کلینزمن برای دسترسی به استادیوم استمفوردبریج و حضور در این بازی خیریه، تیم ملی را به لندن برده تا بازیکنان رنج سفر 450 کیلومتری به نیوکاسل را به دلیل منافع شخصی سرمربی به جان بخرند.

اگرچه کلینزمن با رد دعوت بایرن مونیخ برای حضور در این بازی، اتهام علیه خود را تکذیب کرد اما ادعاها علیه او ادامه داشت تا اینکه خبرگزاری یونهاپ نیوز، آژانس دولتی کره، رسما اعلام کرد که اقامت در لندن تصمیم فدراسیون فوتبال بوده است.

آنطور که یونهاپ نوشته، ابتدا قرار بود کره پس از بازی با ولز مقابل مکزیک دیدار کند اما فدراسیون مکزیک به دلیل عدم وجود مشتری برای فروش حق پخش این بازی، بازی را لغو کرد تا کره بالاجبار پیشنهاد عربستان را برای دوستانه بپذیرد.

همچنین باتوجه به برنامه‌ریزی سریع این بازی، امکان رزرو هتل در نیوکاسل وجود نداشت و فدراسیون فوتبال عربستان نیز به عنوان تیم میزبان، هتل مجللی را در لندن برای تیم کره در نظر گرفت و متعهد شد که یک پرواز چارتر نیز برای آنها تهیه کنند و این موضوع مورد پذیرش فدراسیون کره قرار گرفت.

البته تمام این مسائل در حالی مطرح می‌شود که شاید اگر کره نتواند روز سه شنبه عربستان را شکست دهد، دوباره اتهامات علیه کلینزمن مطرح شوند و او زیر فشار انتقاد رسانه‌ها و طرفداران برود.

کره در لندن، تصمیم فدراسیون فوتبال / رد اتهام جنجالی علیه یورگن کلینزمن 2