جمعه 13 مهر 1403

کسانی که حتی یک روز رخت جنگ نپوشیده اند، برای پیشگامان دفاع مقدس تعیین تکلیف می کنند

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
کسانی که حتی یک روز رخت جنگ نپوشیده اند، برای پیشگامان دفاع مقدس تعیین تکلیف می کنند

اگر یاد بگیریم که مصالح ملک و ملت، دیده‌بانی همه‌جانبه می‌طلبد و اهلش را؛ دیگر هرکسی که از دور دستی بر آتش دارد و از قضا بلندگویی در دست، به این راحتی به خود اجازه‌ی هر فرمان و اشتلمی را نمی‌دهد.

به گزارش خبرآنلاین، روزنامه اطلاعات نوشت:

اگر در نقشه‌ی جامعِ یک زندگی عقلایی و نقش‌شناسی و مسئولیت‌دانی، هرکسی جای خود را به درستی بشناسد و پازل‌های این نقشه را با احساسات زودگذر و غیرپشتیبانی‌شده از عقل و خرد، آشفته و درهم نکند، زندگی در معنی درست خود پیش می‌رود؛ چه در جنگ و چه در صلح؛ چه در میدان و چه در دیپلماسی؛ چه در مذاکره و چه در متارکه.

امروز کسانی که نه در میدان هستند و نه دیپلمات؛ چه فشارهایی را که بر هردو جبهه نمی‌آورند و در روند تصمیم‌گیری و اقدامِ اهلِ این دو حوزه، چه جنگ روانی که وارد نمی‌سازند؛ در حالی که خود به همان وظیفه‌ی شِبهِ آبیاریشان هم عمل نمی‌کنند!

اگر یاد بگیریم که مصالح ملک و ملت، دیده‌بانی همه‌جانبه می‌طلبد و اهلش را؛ دیگر هرکسی که از دور دستی بر آتش دارد و از قضا بلندگویی در دست، به این راحتی به خود اجازه‌ی هر فرمان و اشتلمی را نمی‌دهد؛ نه میان‌داران میدان را سرزنش می‌کند، نه سکان‌داران سیاست را؛ بلکه - به خصوص اگر خود اهل جنگ نیست - نقشه‌راه جنگی به کسی دیکته نمی‌کند؛ و البته در غیر جنگ، چمنِ وظیفه‌ی خود را آبیاری می‌کند و سر بر شغل خویش فرو می‌بَرد.

مشکل می‌دانید کجاست؟ فعلاً رخت جنگ‌نپوشیدگان و عافیت‌نوشیدگان، بنای تعیین تکلیف بر سابقه‌داران دفاع و رزم این مرز و بوم را دارند؛ غافلند که چمن‌های زیر پایشان هم پاییززده شده‌اند!

27302

کد خبر 1966114