جمعه 15 تیر 1403

کشتی‌گیران ناشنوا یک سال بدون اردو!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
کشتی‌گیران ناشنوا یک سال بدون اردو!

رئیس انجمن کشتی ناشنوایان از برگزاری مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی کشتی ناشنوایان برای شرکت در بازی‌های آسیایی به میزبانی ایران بعد از یک سال دوری از مسابقات و اردو خبر داد.

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، علیرضا رضایی اظهار کرد: با توجه به این که آبان ماه فدراسیون ناشنوایان میزبان برگزاری بازی‌های آسیایی ناشنوایان است برای مشخص شدن ترکیب نهایی کشتی‌گیران حاضر در این بازی‌ها تصمیم داریم بعد از یک سال مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی را اوایل مرداد برگزار کنیم که البته حضور تمام کشتی گیران حتی مدال آوران المپیک و مسابقات جهانی در قهرمانی کشور الزامی است تا بتوانیم برترین‌ها را برای بازی‌های آسیایی انتخاب کنیم.

وی گفت: چون کشتی گیران ناشنوا یک سال در هیچ تورنمنتی حضور نداشتند و اردویی نیز برگزار نشده است برای ارزیابی و محک آن ها باید در قهرمانی کشور حضور داشته باشند تا مربیان براساس عملکرد کشتی‌گیران برای بازی‌های آسیایی برنامه ریزی کنند. البته الان در جریان وضعیت کشتی‌گیران ناشنوا نیستیم و دقیقا نمی‌دانیم در این مدت که از اردوها دور بودند در چه شرایطی قرار دارند.

رییس انجمن کشتی ناشنوایان در پاسخ به این پرسش که آیا زمان کافی برای آماده‌سازی کشتی گیران فرنگی و آزاد ناشنوا دارید یا خیر؟ خاطرنشان کرد: مشکلی از نظر زمان نداریم. به محض اینکه قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی را برگزار کنیم بلافاصله اردوهای آماده سازی را شروع خواهیم کرد تا با آمادگی خوبی در بازی‌های آسیایی که آبان ماه به میزبانی کشورمان برگزار می‌شود، شرکت کنیم.

رضایی در پاسخ به این سوال که آیا برای بازی‌های آسیایی تغییراتی هم در کادر فنی کشتی آزاد و فرنگی ایجاد خواهد شد یا خیر؟ افزود: در حال حاضر بهترین مربیان هدایت تیم کشتی فرنگی و آزاد ناشنوایان را برعهده دارند و نیازی به تغییر آن ها در بازی‌های آسیایی ناشنوایان نیست.

وی در پایان افزود: تلاش بر این است که از نظر فضای تمرینی بهترین شرایط را برای کشتی‌گیران ناشنوا فراهم کنیم تا با آمادگی بالایی در بازی‌های آسیایی حضور پیدا کنند.