دوشنبه 16 مهر 1403

کشت دیم گیاهان دارویی به بیش از 52 هزار هکتار رسید

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
کشت دیم گیاهان دارویی به بیش از 52 هزار هکتار رسید

حسین زینلی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار امسال سطح زیرکشت گیاهان دارویی بیش از 280 هزارهکتار است که برآورد می شود تولید با مساعد شدن هوا و شرایط اقلیمی در فصل بهار به 450 هزارتن برسد.

او از کشت گیاهان دارویی در 22 استان دیم خیز کشور خبر داد و گفت: کشت دیم انواع گیاهان دارویی در سطح 52 هزار و 500 هکتار بصورت دیم در 22 استان کشور انجام شد که بدین ترتیب برای نخستین بار توانستیم در 22 استان کشور، انواع گیاهان دارویی را با کمک ستاد فرمان امام کشت دیم داشته باشیم.

زینلی با بیان اینکه کشت دیم بیش از 52 هزارهکتار گیاهان دارویی در سامانه دیم زارها ثبت و ضبط شده است، افزود: این میزان کشت گیاهان دارویی کاملا بصورت مکانیزه است که برآورد می شود حدود 25 هزارتن افزایش تولید نسبت به سال های گذشته داشته باشیم. همچنین پیش بینی می شود که سال آینده سطح زیرکشت گیاهان دارویی به 55 هزار هکتار برسد.

مجری طرح گیاهان دارویی گفت: وزارت جهاد تمرکزش را بر قطب بندی گذاشته است که براین اساس برای هر قطبی گیاه مشخصی در نظر می گیرد. همچنین قرار است که در این قطب ها تمام تحقیقات و حلقه های زنجیره تولید نهادینه و بصورت مدل سازی درآید تا تمام حلقه های تولید در استان های قطب داشته باشیم که در نهایت با تولید مواد استاندارد باید راه توسعه و ارزآوری را ایجاد کرد.

خبرنگار: آزاده محبی

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت، تجارت و کشاورزی