چهارشنبه 18 مهر 1403

کشت قراردادی گیاهان علوفه ای در اراضی لرستان اجرا می شود

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
کشت قراردادی گیاهان علوفه ای در اراضی لرستان اجرا می شود

میر گفت: کشت قراردادی گیاهان علوفه ای در 1500 هکتار از اراضی استان لرستان اجرا می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجتبی میر در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: برای نخستین بار در استان با استفاده از قالب کشت قراردادی، ارتباطی بین تولید کننده نهاده دامی و مصرف کننده برقرار می شود به طوری که یکی از اهداف اصلی اجرای این طرح، رعایت الگوی کشت است.

وی افزود: در این برنامه کشت های علوفه ای مورد نیاز دامدار برنامه ریزی می شود و سپس دامدار به عنوان طرف اصلی کشاورز شناخته می شود که در این طرح، کشت ذرت علوفه ای بیشتر مد نظر است و اتحادیه ها هم در برداشت و هم خرید کمک می کنند که در این راستا ظرفیت تولید 70 هزار تن نهاده دامی وجود دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: علاوه بر این برنامه، حمایت های دیگری نیز از جمله پکیج های مالی و یا اینکه کود مورد نیاز را راحت تر در اختیار آنها قرارگیرد مد نظر است و زمانی که کشاورز اقدام به کشت علوفه ای نماید، بخشی از هزینه توسط اتحادیه دامداران به کشاورز پرداخت می شود و هم دامدار در شرایط خشکسالی بهتر می تواند نهاده تهیه نماید.

میر عنوان کرد: این طرح قرار است ظرف مدت پنج سال در 10 هزار هکتار اجرا شود که در سال اول این برنامه در هزار و 500 هکتار اجرا می شود که ترویج الگوی کشت و همچنین تامین نهاده و علوفه برای دامداران از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

انتهای پیام /